Ekran smartfonu z napisem
fot.pexels.com

Sprzedaż internetowa to obecnie największe źródło dochodu zarówno dla małych, jaki i dużych firm. Dlatego stworzenie sklepu internetowego jest obecnie dodatkowo kuszące. Jednak konkurencja w Internecie jest ogromna. Bez odpowiedniej strategii marketingowej, twój sklep może nie przynosić spodziewanych zysków. Oto najlepsze kroki , aby skutecznie promować swoją witrynę e-commerce.

Nowa i oryginalna treść

Nic nie tworzy silniejszego połączenia z odbiorcami niż oryginalne treści. Opracowując swoją strategię marketingową, masz wybór między treściami oryginalnymi a nieoryginalną. Wiele firm decyduje się na włączenie gotowych treści znalezionych w Internecie do swojej strategii SEO, poświęcając więcej czasu na inne obszary, które uważają za priorytetowe. Jednak nowe i oryginalne treści pomagają przekształcić Twój sklep internetowy w punkt odniesienia dla osób zainteresowanych rynkiem, na którym działasz.  Mając na względzie kwestie związane z optymalizacją SEO, powinieneś:

  1. Ustalić słowa kluczowe, na które chcesz pozycjonować swój sklep. niekoniecznie muszą być to frazy stosowane przez Twoją konkurencję. Najważniejsze, aby Twoje słowa pasowały do oferty Twojego sklepu.
  2. Uzupełniać wszystkie dostępne zakładki SEO, niezależnie czy korzystasz z platform open-source czy oprogramowania SaaS.
  3. Być oryginalnym, gdyż gotowe opisy mogą zostać uznane za spam. Z punktu widzenia wyszukiwarki Google, oryginalne treści to wyraz troski o klienta. Działa to zdecydowanie na Twoją korzyść.
  4. Pamiętać o opisach zdjęć. Opis alternatywny zdjęcia działa równie dobrze jak oryginalny tekst. Opisy zdjęć generują wysoką konwersję, więc nie pomijaj tego kroku.
Chłopak tworzący strategię marketingową
fot.unsplash.com

Reklama może się opłacić

Treści, które publikujesz i udostępniasz, pomogą Ci awansować w rankingach Google, jednak może zająć Ci to sporo czasu. Musisz więc skupić się na zwiększeniu ruchu bezpośredniego dzięki dobrze umieszczonym reklamom. Zainwestuj w Google Ads zanim Twój sklep będzie na pierwszej stronie w wyszukiwarkach. Wykorzystaj również posty i artykuły sponsorowane oraz reklamy bannerowe na stronach powiązanych z Twoimi produktami.

Personalne podejście do klienta

Personalizacja to najlepsza z nowych form marketingu. Przy wysyłaniu wiadomości e-mail przydatne może być zwracanie się do klientów z ich imieniem. Dodatkowo spraw, by Twój sklep nie był anonimowy. Udostępniaj filmy i zdjęcia pracowników/siebie oraz pokazuj, jak powstają produkty. Z jednej strony sprawisz, że klient poczuje się wyjątkowo, a z drugiej pokażesz bardziej ludzką twarz firmy.

Sieci społecznościowe 

Zadbaj o profil swojego sklepu w mediach społecznościowych. Nie tylko jest to miejscem, gdzie możesz promować swoje treści, ale pozwalają Ci się reklamować. Miliony ludzi korzystają z Facebooka, a platforma reklamowa sieci społecznościowej pozwala bardzo precyzyjnie ustalić grupy docelowe dla Twoich płatnych reklam. Dodatkowo możesz przenieść swój marketing w sieciach społecznościowych na wyższy poziom, dodając sekcję sklepu do swojej strony. Ta funkcja ułatwi użytkownikom, którzy odkryją Twoje produkty, ich zakup.

Dziewczyna przeglądająca sklep internetowy na laptopie
fot.unsplash.com

Program lojalnościowy 

Silny program lojalnościowy przyciąga ludzi z powrotem do Twojego sklepu. Czują się oni doceniani za wydawanie pieniędzy w Twojej witrynie e-commerce. Celem jest przekonanie najbardziej lojalnych klientów, aby wydawali więcej pieniędzy, dając im coś w zamian.

Alternatywne techniki promocji

Aby dobrze promować swój sklep internetowy, zastanów się nad dodatkowymi sposobami. Czy wysyłasz wiadomości urodzinowe do swoich klientów? Czy wysyłasz wiadomości, gdy ktoś zapisze się do newslettera lub dokona zakupu w Twoim sklepie? Wszystkie takie czynności budują lojalność Twoich klientów, a dodatkowo w nienachalny sposób przypominają im o Tobie i Twoim sklepie. 

Zwróć uwagę na zmiany

Przedstawione sposoby promocji są skuteczne i dobre. Jednak nie rób niczego bez możliwości zmierzenia efektów swoich działań! Posiadanie dobrego systemu śledzenia wskaźników, takiego jak Google Analytics, pomoże Ci upewnić się, że jesteś na dobrej drodze. Jeżeli nie to zmieniaj. Analizuj i szukaj nowych sposobów na dotarcie do klientów, a Twój sklep internetowy odniesie sukces.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here