Zastanawiasz się nad zmianą swojej kariery, a obecny “bum” na sprzedaż internetową, kusi Cię, aby spróbować swoich sił w e-commerce. Posiadanie własnego sklepu internetowego i praca na własny rachunek wydaje się świetnym rozwiązanie. Jeżeli już działasz w Internecie, to dodanie sprzedaży do swojej działalności tym bardziej może być kusząca. Dlaczego warto posiadać sklep internetowy?
Jest wiele powodów, dla których warto założyć własny sklep internetowy. Oto 8 najważniejszych:
Masz nieograniczoną bazę klientów
Twój sklep nie musi szukać klientów tylko w danym regionie geograficzny. Świat stoi przed Tobą otworem. Jeśli Twoja witryna jest w języku polskim, dotrzesz przede wszystkim do klientów mówiących po polsku. Jeżeli jednak zainwestujesz w angielską wersję, możesz mieć nadzieję, że dotrzesz do rzeszy internautów z całego świata.
Sprzedawaj to co jest na topie
Sklep internetowy możesz łatwo dostosować do panującej mody. Możesz z łatwością również wymieniać asortyment, tym bardziej jeżeli korzystasz z dropsippingu, i usunąć ze swojego sklepu rzeczy, które się nie sprzedają. Możesz też umieścić jeden lub więcej produktów w centrum uwagi za pomocą kilku kliknięć.

Oferuj więcej produktów niż w sklepie stacjonarnym
W swoim sklepie internetowym masz nieograniczoną powierzchnię sprzedaży, w związku z czym liczba produktów, które prezentujesz publicznie, jest również nieograniczona.
Sprzedajesz 24h na dobę
Twój sklep jest otwarty 24h, 7 dni w tygodniu, a Twoi klienci mogą robić zakupy zawsze i wszędzie. Nie ograniczają Cię już godziny otwarcia.
Transakcje online są Twoim sprzymierzeńcem
Dzięki nim możesz zbierać dane o odwiedzających. W ten sposób z łatwością identyfikujesz swoich klientów, a Twoja promocja będzie bardziej trafiona i personalna. Możesz co miesiąc wysyłać im newsletter prezentujący Twoje nowości lub promocje. Ponadto możesz wysłać im spersonalizowaną wiadomość e-mail na podstawie czynności np. podziękowaniem po złożeniu zamówienia lub wiadomość e-mail z życzeniem urodzinowymi…
Masz dużo narzędzi do wykorzystania, aby promować swój sklep
Twoja strategia marketingowa jest łatwiejsza do zrealizowania. Dzięki Google Analytics możesz lepiej zrozumieć odwiedzających i odpowiednio zoptymalizować swoją strategię. Dzięki Google Ads możesz widnieć na pierwszej stronie wyszukiwarek i dzięki temu kreować ruch w swoim sklepie. Opcji jest wiele i są na wyciągnięcie ręki.

Sam ustalasz swój harmonogram i miejsce pracy
Jest to bardzo komfortowe i jest to niewątpliwie zaleta. Pamiętaj jednak, że nie wystarczy godzina lub dwie. Jeżeli chcesz, aby Twój sklep odniósł sukces musisz mu poświęcić trochę serca i czasu.
Potrzebujesz zdecydowanie mniej kapitału na początek
Stworzenie witryny e-commerce pozwala na znaczne oszczędności, co jest ważne szczególnie na początku. Ponadto, jeśli masz własny produkt możesz skorzystać z partnera 3PL, który zajmie się całym procesem logistycznym Twojego sklepu internetowego.
Jeżeli miałeś jeszcze jakieś wątpliwości, to ta lista powinna je rozwiać i zachęcić Cię do otwarcia sklepu internetowego. Teraz następnym krokiem jest stworzenie własnego sklepu internetowego. Pamiętaj również kwestiach prawnych i regulacjach.