Napis
fot.unsplash.com

Konfiguracja kampanii Google Ads jest stosunkowo łatwa, głównie dlatego, że platforma prowadzi przez proces konfiguracji i zapewnia przydatne porady podczas tworzenia. Po przejściu do Google Ads i kliknięciu „Rozpocznij teraz” nastąpi szereg czynności, które pozwolą skonfigurować reklamy. 

Wiesz już co to jest SEM i postanowiłeś zainwestować w płatne reklamy (SEA). Dowiedziałeś się jak działa Google Ads i masz przygotowane reklamy z wyprzedzeniem. W takim wypadku konfiguracja nie powinna zająć więcej niż 10 minut. O to, krok po kroku, co musisz zrobić:

  1. Zaloguj się na konto Google Ads.
  2. W menu po lewej stronie kliknij przycisk “Kampanie”.
  3. Kliknij kolejno przycisk “plusa” i “Nowa kampania”.
  4. Ustal cele kampanii. 
  5. Określ typ kampanii.
  6. Wybierz podtypy kampanii, jeśli występują.
  7. Kliknij Dalej.
  8. Pojawi się nowa strona, na której możesz wybrać ustawienia, skonfigurować grupy reklam i utworzyć reklamy. 

Tworząc reklamę w Google Ads musisz jeszcze zastanowić się nad poniższymi czynnikami. Inaczej Twoje reklamy mogą po prostu nie zadziałać.

Obszar geograficzny

Tworząc reklamę Google Ads, należy wybrać region geograficzny, w którym będzie wyświetlana reklama. Jeśli masz sklep fizyczny, musisz zatem kierować reklamy na określony obszar wokół swojego sklepu. Natomiast właściciel witryny e-commerce powinien zdefiniować swój obszar geograficzny w krajach lub regionach, w których możesz wysyłać swoje produkty. Jeśli jesteś usługodawcą dostępnym na całym świecie, obszar geograficzny będzie ogromny.

Słowa kluczowe

Badanie strategicznych słów kluczowych to jeden z najważniejszych etapów skutecznej realizacji kampanii Google Ads. Twoje słowa kluczowe powinny jak najściślej pasować do zamiarów wyszukiwania użytkowników. Dzieje się tak, ponieważ Google dopasowuje Twoją reklamę do zapytań na podstawie wybranych przez Ciebie słów kluczowych. Każda grupa reklam, utworzona w ramach kampanii, będzie kierowana na niewielki zestaw słów kluczowych, a Google wyświetli Twoją reklamę na podstawie tych wyborów.

Rodzaje dopasowania słów kluczowych

Masz do wyboru cztery rodzaje dopasowania słów kluczowych (SEO):

  • Dopasowanie przybliżone  – jak sama nazwa wskazuje, obejmuje szerokie zapytań związanych z wybranymi słowami kluczowymi, które wybrałeś. Możesz również pojawiać się na synonimach. 
  • Zmodyfikowane dopasowanie przybliżone – umożliwia zablokowanie pewnych słów kluczowych poprzez wyznaczenie ich przez znak „+”. Twoje dopasowania będą zawierać przynajmniej to zablokowane słowo.  
  • Dopasowanie do wyrażenia – Twoja reklama pokaże się na zapytaniach, które zawierają słowo kluczowe w takiej kolejności, jak wspomniano, ale może zawierać dodatkowe słowa przed lub po następującym zapytaniu.
  • Dopasowanie ścisłe – Twoja reklama będzie wyświetlana na słowo kluczowe tak, jak je wskazałeś, bez żadnych dodatkowych słów przed ani po.

Jeśli dopiero zaczynasz i nie masz pewności, jak dokładnie szukają Twoi odbiorcy lub które słowa kluczowe są najbardziej odpowiednie dla Twojej firmy, zacznij od kierowania szerokiego, a następnie przejdź do bardziej precyzyjnego podejścia, aby sprawdzić, które zapytania dają najlepsze wyniki.

Napis "Adwords"
fot.pexels.com

Tytuły i opisy

Jakość Twoich reklam może mieć znaczenie. Pozwoli Ci odróżnić się od konkurencji i „wygrać” kliknięcie. Ważne jest, aby tekst reklamy (tytuły i opisy) odpowiadał intencjom wyszukiwania użytkownika, był zgodny z docelowymi słowami kluczowymi i był atrakcyjny z punktu widzenia marketingu. Używaj znaczących słów marketingowych, takich jak „dożywotnia gwarancja”, „duży wybór”, „nowe rzeczy”, aby zachęcić do kliknięcia reklamy. Ten rodzaj reklamy sprawi, że użytkownicy klikną reklamę, ale konwersje będą również wynikały z jakości i trafności strony docelowej.

Rozszerzenia reklam

Jeśli korzystasz z Google Ads, powinieneś korzystać z rozszerzeń reklam z dwóch powodów: są one bezpłatne i zapewniają użytkownikom dodatkowe informacje oraz kolejny powód do interakcji z Twoją reklamą. Rozszerzenia dodają do Twojej reklamy więcej treści, co zwiększa jej widoczność na stronie wyników wyszukiwania. Oznacza to, że Twoja reklama ma zwykle większą wartość. Rozszerzenia często prowadzą do zwiększenia liczby kliknięć i mogą dostarczyć użytkownikom dodatkowych sposobów kontaktu z Twoją firmą.

Dodatkowo ważne są również rzeczy mniej oczywiste, które musisz zrobić, aby zapewnić optymalną konfigurację reklam. Oto działania, które podejmiesz po przesłaniu reklam:

Logowanie do Google Analytics

Prawdopodobnie skonfigurowałeś Google Analytics w swojej witrynie, aby móc śledzić ruch, konwersje, cele i wszelkie inne wskaźniki KPI. Musisz także połączyć swoje konto Analytics z Google Ads. Połączenie tych kont znacznie ułatwi śledzenie, analizowanie i raportowanie, ponieważ będziesz mógł przeglądać te zdarzenia w jednym miejscu.

Skonfiguruj kody UTM

Kody UTM (ang. unified threat management) są używane przez Google do śledzenia wszelkich działań związanych z określonym łączem. Prawdopodobnie widziałeś je już wcześniej: jest to część adresu URL, która następuje po znaku zapytania („?”). Kody UTM poinformują Cię, która oferta lub reklama doprowadziła do konwersji, dzięki czemu możesz śledzić najbardziej efektywne części kampanii. Kody UTM ułatwiają optymalizację reklam Google, ponieważ dokładnie wiesz, co działa. Możesz także aktywować funkcję automatycznego tagowania, aby upewnić się, że kampanie Google Ads są prawidłowo śledzone.

Skonfiguruj śledzenie konwersji

Śledzenie konwersji informuje dokładnie, ilu klientów (lub potencjalnych klientów) udało Ci się pozyskać dzięki kampaniom reklamowym. Nie trzeba go konfigurować, ale bez niego nie będziesz mógł wyliczyć zwrotu z inwestycji w reklamy. Śledzenie konwersji umożliwia śledzenie sprzedaży (lub innej aktywności) w witrynie, instalacji aplikacji lub połączeń telefonicznych z kampanii.

Strategie ustalania stawek Google Ads

Po skonfigurowaniu kampanii reklamowych i włączeniu śledzenia konwersji czas zacząć dostosowywać stawki. Pamiętaj, że Twoja zdolność do pozycjonowania zależy w szczególności od tego, jak licytujesz. Wysokość stawki zależy od budżetu i celów, ale istnieje kilka strategii i parametrów określania stawek, które należy wziąć pod uwagę przy uruchamianiu płatnej kampanii.

Aukcje automatyczne a aukcje ręczne

Masz dwie możliwości licytowania słów kluczowych: automatyczne i ręczne. Oto jak działają:

  • Automatyczne określanie stawek stawia Google za kierownicą i umożliwia platformie dostosowanie stawki do konkurencji. Zawsze możesz ustawić maksymalny budżet, a Google będzie pracować w wyższym lub niższym zakresie, aby umożliwić Ci wyświetlenie.
  • Ręczne określanie stawek umożliwia samodzielne ustawianie kwoty stawki dla grup reklam i słów kluczowych, co umożliwia zmniejszenie wydatków na reklamy o niskiej skuteczności.

Koszt pozyskania (CPA)

Strategia ustalania stawek CPA (koszt pozyskania) to inteligentna strategia ustalania stawek, która automatycznie ustala stawki, by generować jak najwięcej konwersji przy docelowym CPA mniejszym lub równym ustawionemu CPA. Uważaj, chociaż ta aukcja może wydawać się bardzo atrakcyjna, niekoniecznie jest bardzo odpowiednia dla wszystkich kampanii i może spowodować, że wygenerujesz mniejszy ruch w witrynie.

Stół z klawiaturą, okularami i telefonem, na którym jest napis "online marketing"
fot.pexels.com

Pamiętaj, że Twoje reklamy są sprawdzane. Gdy utworzysz reklamę, automatycznie rozpoczyna się proces jej weryfikacji. Proces ten obejmuje wszystkie elementy reklamy, m.in. nagłówek, tekst, słowa kluczowe, miejsce docelowe i wszelkie obrazy lub filmy. W czasie trwania tego procesu reklama ma stan „W trakcie sprawdzania”, a po pozytywnym zakończeniu weryfikacji,  status zmieni się na „Zatwierdzona” i zacznie się ona wyświetlać. Jeśli weryfikacja wykaże, że Twoja reklama narusza jakieś zasady, status zmieni się na „Odrzucona”. Otrzymasz powiadomienie o naruszeniu zasad i informację, co możesz zrobić dalej.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here