Kolorowy napis
fot.unsplash.com

Marketing musi stale dostosowywać się do nowych technologii. I chociaż media społecznościowe są już dobrze ugruntowane, wiele firm nie wyrobiło jeszcze nawyku ich używania lub jeszcze się z tym nie uporało. Jak korzystać z mediów społecznościowych, aby wypromować firmę? Wszystkie najważniejsze informacje znajdziesz poniżej.

Co to jest marketing w mediach społecznościowych?

To rodzaj marketingu, który pojawia się na platformach mediów społecznościowych. Jak można się spodziewać, pojęcie to obejmuje szeroką gamę działań obejmujących media społecznościowe. Jeśli więc chcesz wypromować bloga lub zorganizować kampanię rekrutacyjną, a odbywa się to w powiązaniu z Facebookiem czy LinkedIn, to jest to marketing w mediach społecznościowych. W rzeczywistości większość strategii przyjętych w mediach społecznościowych nie jest niczym nowym ani przełomowym.  Wykorzystanie mediów społecznościowych jest najłatwiejszym sposobem, aby zwiększyć zasięg naszej oferty i powiązana jest z takimi elementami jak content marketing i inbound marketing.

Telefon z widocznym Facebookiem i napis "social media" z kostek do gry w scrubble.
fot.unsplash.com

Jakie korzyści mogę uzyskać z marketingu w mediach społecznościowych?

Istnieje wiele strategii marketingowych, a osiągnięte wyniki zależą od tego, którą z nich przyjmiesz. Oto przegląd głównych korzyści płynących z marketingu w mediach społecznościowych:

  • Zapewnia on firmie szybką obsługę klienta dla użytkowników na całym świecie.
  • Stwarza nowe możliwości sprzedaży i promocji Twoich produktów.
  • Promuje Twoją markę i buduje lojalność klientów. 
  • Pozwala promować własne treści, aby dotrzeć do nowych użytkowników.
  •  Przekazuje Twoją kulturę korporacyjną i ułatwia proces rekrutacji.

Mimo, że widoczność w mediach społecznościowych pomaga firmie stać się bardziej dochodową, sprzedaż nie wzrośnie z dnia na dzień. Postrzegaj media społecznościowe jako solidną podstawę, na której Twoja firma może zawsze polegać.

Z jakich platform korzystać

Istnieje kilka platform marketingowych za pośrednictwem sieci społecznościowych. Nie musisz być na wszystkich tych platformach, ale wykorzystanie najpopularniejszych może zwiększyć zasięg Twojej marki i zwiększyć jej świadomość.

  • Facebook jest obecnie największą siecią społecznościową i prawie każda firma ma tam swoją stronę. Utworzenie strony na Facebooku dla swojej działalności umożliwia publikowanie aktualizacji w miejscu docelowym i angażowanie użytkowników Facebooka. 
  • Instagram to także bardzo skuteczna platforma dla wielu firm. Publikując wyjątkowe i wysokiej jakości zdjęcia i filmy z miejsca docelowego, przyciągniesz potencjalnych klientów i wzmocnisz ich lojalność.
  • Obecność na Twitterze  to kolejna świetna opcja dla Twojej firmy. Twoje konto musi być aktywne i regularnie aktualizowane. Jeżeli Twoja branża jest bardzo wizualna, staraj się tworzyć angażujące tweety ze zdjęciami lub filmami.
  • Inne sieci społecznościowe, z których mogą korzystać firmy, to Snapchat  (jeśli kierujesz reklamy do młodych ludzi) i LinkedIn  (idealne do docierania do osób z konkretnej branży i tworzenia wizerunku lidera na danym rynku).
Niebieskie rowery z napisem Linkedin.
fot.unsplash.com

Zrozumienie platform

Nie będziemy przechodzić przez każdą platformę, to do Ciebie należy ustalenie, co działa i jak. Dobre słowo może trafić w dziesiątkę na Twitterze, ale w przypadku LinkedIn lepsze są konkretne wiadomości oparte na konkretnych radach. Aby Twój marketing w sieciach społecznościowych był skuteczny:

  • dowiedz się o algorytmach różnych platform i poświęć trochę czasu na każdą z nich, aby poczuć, jak działają
  • dostosuj swoje posty we właściwy sposób, aby uzyskać lepsze zaangażowanie, większy ruch i trwałe zainteresowanie
  • zastanów się jakie posty będziesz publikował i dostosuj 
  • pomyśl o stylu swojej marki – nic nie stoi na przeszkodzie, aby publikować dowcipy i memy, o ile jest to istotne dla Ciebie i Twoich odbiorców. Media społecznościowe są czasami miejscem małych prowokacji, ale często gra nie jest warta świeczki.
  • upewnij się, że osoba pisząca Twoje posty jest w pełni świadoma reputacji, jaką zbudowała firma i którą chce utrzymać. 
  • nie spamuj swoich obserwujących, wysyłając im linki do zakupu produktów.

Marketing w sieciach społecznościowych musi być przemyślany, a komunikaty, które wysyłasz, spójne. Nie ma nic złego w zamieszczaniu tu i tam kilku postów sprzedażowych, ale przede wszystkim pomyśl o swoich odbiorcach. Zwiększ ich zainteresowanie Twoim produktem, zamiast bombardować ich nim i mieć nadzieję, że wyciągną kartę kredytow

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here