Postanowiłeś założyć własny sklep internetowy i zastanawiasz się czego potrzebujesz by to wszystko grało. Wiesz, że musisz zdecydować na jakiego typu platformie stanie Twój sklep i jaki asortyment będziesz sprzedawał. Są to podstawy, ale w momencie, w którym dograsz te ogólne rzeczy, przyjdzie Ci się stawić czoło szczegółom. Oto 5 rzeczy, które musisz zrobić podczas wdrożenia swojej witryny e-commerce.
Wdrożenie własnego sklepu internetowego to nie tylko wybór oprogramowania, domeny i asortymentu. Jeżeli już wiesz czy założysz swój sklep na platformie abonamentowej czy na open-source, wymyśliłeś nazwę i zamówiłeś towar lub zdecydowałeś się na dropshipping, to musisz zadbać o resztę, czyli:
Promocja
Marketing i reklama to najważniejsze rzeczy w handlu. Bez nich żaden sklep internetowy nie przetrwa i nie przebije konkurencji. Metod promowania sklepów online jest obecnie wiele. Musisz zadbać o pozycjonowanie, media społecznościowe, zapoznać się z płatnymi reklamami w wyszukiwarkach. Ale to nie wszystko. Do skutecznych sposobów promocji zaliczają się również, takie rzeczy jak promocje, kupony rabatowe czy darmowe przesyłki.
Regulamin
Nie możesz posiadać sklepu internetowego bez regulaminu. Jest to możliwe, że najważniejsza rzecz jaką musisz przygotować. Swój regulamin powinieneś dostosować do profilu prowadzonej przez Ciebie działalności. Musi on również zaspokajać pewne formalne wymogi, dotyczące sklepów internetowych(i nie tylko) m.in. z ustawy o prawach konsumenta. Musisz spełnić obowiązek informacyjny wobec klientów, zadbać o RODO, przewidzieć zwroty i reklamacje i ustalić dla nich sposób i terminy oraz oczywiście umieścić, w swojej witrynie e-commerce, informację o “ciasteczkach”.
Jeżeli nie jesteś prawnikiem, najrozsądniej będzie skonsultować z kimś swój regulamin. Chociaż ludzie zazwyczaj nie czytają regulaminów, to zawsze może się znaleźć ktoś, kto wykorzysta lukę lub nieścisłości w Twoim regulaminie na swoją korzyść. Regulamin zabezpiecza nie tylko Twoich klientów ale również Ciebie.
Polityka ochrony prywatności
Bezpieczeństwo w Internecie to bardzo ważna kwestia i Ty musisz nią zadbać. Jest to również Twój obowiązek prawny, ale też na pewno nie chcesz by Twoi klienci myśleli, że kupowanie w Twoim sklepie jest niebezpieczne. Bezpieczeństwo Twojej witrynie e-commerce zapewni między innymi szyfrowanie SSL, który jest dostępny dla wszystkich stron np. WooCommerce. Pamiętaj, że obecnie szyfrowanie SSL w branży e-commerce bezwzględna konieczność.
E-merchandising
Żeby Twój sklep odniósł sukces musisz zadbać o jego wygląd i rozmieszczenie produktów. E-merchandising sprawia, że Twoja oferta jest czytelna dla klientów oraz atrakcyjna. Zadbaj o zdjęcia swoich produktów, ich recenzje i opinie, wybór opcji produktu przy dodawaniu do koszyka oraz o najważniejsze informacje, takie jak dostępności towaru, terminie realizacji zamówienia, kosztach wysyłki. Właściwa prezentacja sprawi, że Twoi klienci łatwiej podejmą decyzję o zakupie.
Płatności w sklepie
Klienci lubią mieć wybór, więc ważne jest, abyś im go dał. Zaoferuj swoim klientom kilka metod płatności do wyboru. Obecnie na rynku jest dostępnych wiele bramek płatniczych, więc masz w czym wybierać.
Choć własny sklep internetowy wymaga dużo pracy to jeżeli masz pomysł, czas i chęci możesz odnieść wielki sukces w branży e-commerce. Własny sklep internetowy daje wiele korzyści. Czytaj, szukaj, dowiaduj się i działaj.