Każdy kto ma styczność z internetem, słyszał kiedyś o SEO. Wielu mniej więcej wie o co w tym chodzi, a tylko nieliczni rozumieją złożoność procesu. SEO czyli najprościej ujmując pozycjonowanie stron w wyszukiwarce jest niezwykle istotne dla każdej firmy. Na rynku istnieje wiele narzędzi pomagających optymalizować firmowe strony internetowe i blogi, ale bez odpowiedniej wiedzy nie będziesz wiedział jak z nich korzystać.
Optymalizacja Twojej strony internetowej jest niezbędna, aby być widocznym w sieci. Możesz mieć najpiękniejszą witrynę na świecie, ale bez pozycjonowania stron utoniesz wśród miliona innych stron. Dlatego umieszczenie witryny na pierwszej stronie Google może być kluczem do przyciągnięcia wartościowych, potencjalnych, klientów do odwiedzenia witryny. W tym przypadku SEO, które wchodzi w skład SEM, jest decydującym elementem.
Definicja SEO
SEO (ang. Search Engine Optimization) jest to zestaw technik pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarkach, tak aby była widoczna dla internautów. Pozycjonowanie, pomaga zwiększyć jakość i ilość ruchu w witrynie poprzez bezpłatne wyniki wyszukiwania. SEO to inaczej procesy zmierzające do osiągnięcia jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych i jest on elementem szeroko pojętego marketingu internetowego. W przeciwieństwie do SEA (Search Engine Advertising), wyniki organiczne uzyskuje się bez reklam. Celem SEO jest odpowiedź na żądania internautów, dlatego pozycjonowanie odnosi się nie tylko do wyszukiwarek, ale także do potrzeb internautów. W tym celu ważne jest, aby zrozumieć oczekiwania użytkowników, gdy wpisują zapytanie w Google i udzielić możliwie najlepszej odpowiedzi.

Do czego służy SEO?
Ogólnie rzecz biorąc, SEO służy do wzmocnienia i poprawy widoczność witryny, aby uzyskać pozycje w ogólnych i bardziej szczegółowych zapytaniach poszukiwanych przez użytkowników Internetu. Ostatecznym celem SEO jest doprowadzenie Twojej witryny do najlepszych pozycji na stronach wyników wyszukiwania. Jest niezbędne, aby spełnić potrzeby użytkowników, a tym samym osiągnąć cele związane z ruchem i konwersją. Misja SEO, będąca filarem marketingu przychodzącego, polega na przyciąganiu odwiedzających do Twojej witryny. Jest to główna dźwignia pozyskiwania ruchu w witrynie. SEO to długofalowa strategia, która pozwala zwiększyć i rozwinąć Twoją widoczność w sieci. Dzięki niemu możesz:
- Przyciągnąć wykwalifikowanych gości do swojej witryny
- Zdobyć rozgłos, demonstrując swoją wiedzę
- Poprawić pozycjonowanie różnych stron w Google
- Zdobyć pierwsze miejsce w Google,
- Mieć nowych potencjalnych klientów,
- Zwiększ swoje obroty (to jest najważniejsze).
Jak działa SEO?
Kiedy roboty Google indeksują Twoją witrynę, biorą pod uwagę 3 rodziny kryteriów, o których należy pamiętać, a są to tak zwane 3 filary SEO: technika, treść, popularność (linkowanie):
-
Techniczne pozycjonowanie serwisu
Aspekt techniczny jest podstawą Twojej witryny. To pierwsza rzecz, jaką Google zobaczy o Twojej witrynie. Aby wyszukiwarka mogła zobaczyć Twoją witrynę, musi ją zaindeksować w swojej bazie danych. Aby to sprawdzić, możesz wpisać polecenie „site:” w polu wyszukiwania, a po nim nazwę swojej domeny. Na przykład: „site: semji.com”. Wyświetlone wyniki pokażą strony w Twojej witrynie, które zostały zindeksowane w indeksie wyszukiwarki. Dlatego Google może eksplorować Twoją witrynę i analizować jej strukturę za pomocą tagów Hn, opisu meta, używanego serwera, szybkości witryny itp.
-
Jakość i ilość treści
Treść witryny jest niezbędna do pozycjonowania Cię i potwierdzania Twojej wiedzy w oczach użytkowników Internetu. Wysokiej jakości, niepowtarzalna, dobrze skonstruowana i atrakcyjna, treść będzie prawdopodobnie lepiej pozycjonowana niż przeciętna treść.
-
Popularność serwisu
Popularność serwisu uzasadniona jest w szczególności liczbą odsyłaczy, które uzyskuje z innych serwisów. Im więcej witryn cytuje Cię lub kieruje użytkowników Internetu do Twojej witryny, tym bardziej wyszukiwarka się Tobą zainteresuje. Dzięki robotom, Google indeksuje strony internetowe, analizuje je według 3 rodzin kryteriów, a następnie klasyfikuje je pod względem trafności dla każdego żądania zgłaszanego przez internautów. Celem Google jest dostarczanie internautom najtrafniejszych wyników wyszukiwania dla danego słowa kluczowego.
Im więcej działań podejmiesz w celu ulepszenia 3 najważniejszych kryteriów (popularność, treść, techniczne pozycjonowanie), tym bardziej Twoja witryna będzie widoczna w wyszukiwarce na Twoich strategicznych słowach kluczowych.
Dlaczego SEO jest ważne?
Obecnie, wielu ludzi korzysta z wyszukiwarki w celu wyszukania produktu przed udaniem się do punktu sprzedaży. Świadczy to o tym, że akt zakupu jest teraz poprzedzony aktywnym wyszukiwaniem, czy to w celu poznania cech produktu, czy też porównania cen. Ponadto praca SEO oznacza lepszą widoczność witryny w Google i innych wyszukiwarkach. Docelowo SEO pozwala na zwielokrotnienie liczby odwiedzających, co z kolei skutkować będzie wzrostem zapytań ofertowych lub zamówień. Rentowność Twojej witryny ulegnie poprawie.

Odpowiednio zoptymalizowana witryna zostanie uznana przez Google za „przyjazną dla SEO” i dlatego jej pozycjonowanie będzie preferowane w wynikach wyszukiwania. Celem jest umieszczenie się na pierwszej stronie, a następnie osiągnięcie jak najlepszej pozycji. Warto wiedzieć, że 91% kliknięć w Google przypada na pierwszą stronę, z czego 70% – 77% na pierwszych 5 wynikach.