Wszyscy jesteśmy w związku . Zawsze. W sferze zawodowej lub osobistej relacje są siłą zespołu, organizacji lub partnerstwa. Bycie w relacji oznacza zrozumienie, jak działa druga osoba, aby wykorzystać swoje mocne strony i zasoby. To także zrozumienie ról, które każdy z nich pełni i ich wpływu na twoje relacje i całą grupę. Różnorodność jest darem, wasze relacje są budowane przez niego.
Jest rzeczą oczywistą, że ludzie nie są stworzeni do życia w samotności i potrzebują innych, aby istnieć i prosperować. Niezbędna jest praca nad tym aspektem naszej osobowości i sposobem interakcji z innymi. Poprawa naszego sposobu komunikowania się, publicznego zachowania, ale także relacji, które utrzymujemy z otaczającymi nas osobami, może bardzo pozytywnie wpłynąć na nasze życie. Jak to osiągnąć?
Umiejętności, które powinieneś rozwinąć aby poprawić swoje relacje z innymi to:
Umiejętności interpersonalne
Inteligencja społeczna jest filarem komunikacji i ważnym atutem w zarządzaniu karierą, zbliżaniu pracowników, budowaniu przywództwa itp. To umiejętność harmonijnego porozumiewania się z rozmówcami, inteligentnego działania i szacunku wobec innych. Jest jedną z bardzo poszukiwanych przez firmy umiejętności miękkich.
Aktywne słuchanie
Pełne słuchanie rozmówców bez oceniania jest podstawową cechą zarządzania, negocjowania, przekonywania, inspirowania, ale także bycia wysłuchanym! Aby twoje relacje z pracownikami były spokojne, konstruktywne i produktywne, a twoje przywództwo błyszczało, nie wystarczy pozwolić uszom tu i tam trzymać uszu i przekazywać wiadomości bez zadawania sobie więcej pytań! A zwłaszcza bez upewnienia się, że wszyscy Twoi pracownicy usłyszeli i zintegrowali wspomnianą wiadomość!
Umiejętność prawidłowego komunikowania się
Język werbalny i niewerbalny to podstawa skutecznej komunikacji. I tak jak często pracujemy nad naszym przekazem werbalnym, czyli ćwiczymy przemowy, wymyślamy odpowiedzi, tak samo często zapominamy o komunikacji niewerbalnej. A potęga tego, co niewerbalne, jest rozpoznawana i używana przez wielkich mówców. Ten sposób komunikowania się pozwala na zajęcie się wszystkimi obszarami mózgu rozmówcy. Efektem jest lepsza skuteczność jego przekazu. Na przykład rekruterzy dobrze to zrozumieli i podczas rozmów kwalifikacyjnych wychodzą poza słowa.

Umiejętność powiedzenia „nie”
Odmówić inteligentnie i uczciwie to szanować siebie i innych. Pomoże ci to ustanowić swój autorytet wśród współpracowników. Czasami irracjonalne i często nieświadome wymówki, by nie mówić „nie”, mogą zrujnować nasze życie i doprowadzić nas do destrukcyjnego poczucia własnej wartości. Jednak śmiałość mówienia „nie”, jest wyrazem szacunku dla siebie, ale także dla pracowników.
Dobre pierwsze wrażenie
Zwykle mówimy, że nie mamy drugiej okazji, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i niestety często jest to prawdą. Twoi rozmówcy wyrobią sobie zdanie, co do Twojej osobowości, Twoich umiejętności itp. już przy pierwszym kontakcie. Więc równie dobrze możesz poświęcić trochę czasu na przygotowanie do spotkania, tak aby pierwsze wrażenie przemawiało na Twoją korzyść. Tym bardziej, że opinia o kimś, kogo właśnie poznaliśmy po raz pierwszy, powstaje w mniej niż jedną dziesiątą sekundy. Opinia ta oparta jest na zestawie uczuć, które są zarówno subiektywne, jak i bardzo realne. Składa się na nie przede wszystkim sposób komunikowania się, a w szczególności język niewerbalny, który zajmuje dominujące miejsce w kontekście pierwszego wrażenia.
Umiejętność efektywnego delegowania zadań
Kontroluj swój czas, motywuj pracowników, optymalnie organizuj pracę. A wszystko to zależy od Twojej zdolności do delegowania zadań. Jedną z pierwszych pułapek, na jakie natrafia nowo awansowany menedżer, jest delegacja, która często jest postrzegana jako utrata kontroli. Jednak delegowanie jest jedną z kluczowych umiejętności niezbędnych do skutecznego i ujednoliconego zarządzania. Delegowanie zadań pozwala na wzmocnienie zespołu, jednak bardzo ważna w tym delegowaniu zadań jest komunikacja. Komunikowanie się nie oznacza pomagania od A do Z poprzez wyszczególnianie, w jaki sposób wykonać zadanie, które chcesz powierzyć. Nie ma też mowy o założeniu, że Twój pracownik czyta Twoje myśli i bardzo szczegółowo zna kontekst
Poznanie nowych pracowników
Twój pierwszy kontakt z nowym zespołem będzie miał decydujące znaczenie dla dalszej części Twojej misji i przyjętej przez Ciebie postawy. Postaraj się zapamiętać imiona i nazwiska swoich pracowników, a także kilka elementów o nich: kluczowe sukcesy, hobby, miasto pochodzenia, pochodzenie, staż pracy w firmie itp. Ten pierwszy kontakt służy ustanowieniu pewnego przywództwa, przy jednoczesnym poszanowaniu tego, co zostało do tej pory zbudowane. Pomocne może być robienie notatek, które można później przejrzeć.

Budowanie dobrych relacji z innymi jest bardzo ważne zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. To na porozumieniu i zrozumieniu (obok oczywiście miłości) opierają się dobre związki. Natomiast komunikacji w pracy to podstawa. Jeżeli planujesz awansować i zajmować stanowisko liderskie, to oprócz rozwoju umiejętności menedżerskich, powinieneś rozwijać umiejętność komunikowania się z innymi.