Napis
fot.unsplash.com

Praca zdalna jest dziś powszechna. Dotyczy nie tylko freelancerów, ale również pracowników zatrudnionych na umowę o pracę. Często zdarza się, że pracujesz jeden lub dwa dni w tygodniu w domu, nawet jeśli jesteś pracownikiem, w firmie.

Jeśli musisz wykonywać swój zawód w domu, wybraliśmy dla Ciebie 7 praktycznych narzędzi, które ułatwią Ci życie w pracy zdalnej i pozwolą Ci lepiej monitorować projekty, poprawić produktywność, a nawet łatwiej komunikować się z zespołami, które Cię otaczają. 

1. Workplace from Facebook 

Workplace from Facebook to narzędzie do komunikacji, które łączy wszystkich w Twojej firmie, nawet jeśli pracują zdalnie. Swoim wyglądem przypomina Facbooka, ale dostęp do niego mają tylko współpracownicy danej firmy. Dodatkowo oferuje dużo dodatkowych rozwiązań, specjalnie dla firm.

2. Asana

Asana to także oprogramowanie do zarządzania projektami. Ułatwia komunikację i zarządzanie zadaniami między członkami zespołu lub różnymi podmiotami danego projektu. Asana jest bezpłatna z limitem 15 użytkowników i umożliwia tworzenie projektów w tabeli, kalendarzu lub na osi czasu. Jest to oprogramowanie równie łatwe w użyciu jak Trello, a główna różnica polega na tym, że można je przeglądać na 3 różne sposoby, podczas gdy Trello w wersji bezpłatnej oferuje tylko tablice Kanban.

3. Zoom

Zoom to narzędzie podobne do Skype. Pozwala organizować indywidualne lub zespołowe rozmowy telefoniczne w wirtualnych salach spotkań. Ale znacznie więcej niż możliwość dzwonienia do siebie z dowolnego miejsca na świecie, Zoom oferuje również kilka niezwykle wygodnych funkcji:

  • Możliwość nagrywania rozmów i zapisywania ich na pulpicie lub w chmurze Zoom
  • Czatowanie, aby rozmawiać podczas spotkania, przesyłać sobie informacje, linki itp.
  • Udostępnianie ekranu
  • Tryb webinarium
  • Możliwość organizowania telekonferencji na bardzo dużą skalę.

Zoom to także bardzo stabilne narzędzie, które zużywa niewiele przepustowości i dlatego gwarantuje doskonałą jakość.

Laptop z włączonym Zoomem i
fot.unsplash.com

4. Slack

Wspaniałe narzędzie do współpracy jakim jest Slack nie wymaga przedstawiania. Pozwala Twoim pracownikom pozostać w kontakcie, udostępniać dokumenty, edytować wspólne listy rzeczy do zrobienia itp. Slack oferuje kilka narzędzi dla Twojego zespołu, aby zwiększyć ich produktywność:

  • Wyjątkowa przestrzeń do pracy dla całego zespołu
  • Kanały dyskusyjne podzielone według tematu
  • Prywatne wiadomości
  • Organizowanie wielu połączeń audio i wideo
  • Łatwe udostępnianie plików

5. Dysk Google

Czy nadal musimy prezentować Dysk Google? Chmura Google to świetny sposób na łatwe przesyłanie plików do siebie bez ograniczeń wagi. W wersji bezpłatnej Dysk Google oferuje każdemu użytkownikowi 15 GB miejsca na dane. Płatne plany pozwalają na zwiększenie tego limitu do 30 GB w przypadku najtańszego, a następnie nieograniczonego, w przypadku innych planów. Prosty w użyciu, umożliwia również łatwe klasyfikowanie plików w folderach i wskazywanie, które pliki lub foldery mogą być udostępniane innemu użytkownikowi. Dla porównania, Dropbox oferuje tylko 2 GB darmowej przestrzeni dyskowej.

6. VSCode Live Share – wspólna praca nad kodem

Pair programming to technika pozwalająca na jednoczesną pracę nad jednym kodem, przez dwóch programistów. Tradycyjnie zapisała się w pamięci jako współpraca face-to-face, niemniej są w internecie narzędzia, pozwalające robić to zdalnie. Jednym z nim jest VSCode Live Share. Live Share umożliwia Tobie i Twojemu zespołowi możliwość szybkiej współpracy na tej samej bazie kodu, bez potrzeby synchronizacji lub konfigurowania tych samych narzędzi programistycznych, ustawień czy środowiska.

7.Trello

Trello to niezwykle wszechstronne i intuicyjne narzędzie do zarządzania projektami online. Jest prosty w obsłudze, ale oferuje zaawansowane możliwości. Zasada jest następująca: w Trello możesz tworzyć tabele złożone z kolumn. W tych kolumnach będziesz mógł wstawiać karty, na przykład z listami rzeczy do zrobienia, planowaniem wstecznym itp. Jest to idealne rozwiązanie, jeśli chcesz łatwo wizualizować postęp projektu, ale Trello to także narzędzie idealne do pracy wspólnej. Każdy członek może edytować i interweniować w czasie rzeczywistym. Ponadto doskonale nadaje się do wyznaczania celów SMART, w szczególności dzięki funkcjonalności checklist na kartach. Pozwala szczegółowo opisać różne etapy projektu i zaznaczyć pola w trakcie jego trwania. Krótko mówiąc, to narzędzie jest bardzo wszechstronne, nawet w bezpłatnej wersji.

Mężczyzna siedzący przed ekranem komputera, na którym widać Trello
fot.unsplash.com

Narzędzia te pozwalają na organizację zadań, czasu pracy, a przede wszystkim na komunikację w zespole oraz wspólne realizowanie projektów. Oczywiście są to narzędzia wykorzystywane również w tradycyjnej pracy biurowej. Dzięki nim można w łatwy sposób zarządzać pracą w biurze. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here