Mężczyzna siedzący przy biurku z laptopem i dokumentami.
fot.unsplash.com

Wielu uważa, że ​​bycie dobrym menedżerem jest cechą wrodzoną. Chociaż istnieją pewne cechy, które mogą ułatwić zarządzanie ludźmi, bycie dobrym managerem jest przede wszystkim sposobem bycia. Skuteczne techniki pozwalają lepiej trenować swój zespół i sprawić, że staniesz się cenionym i szanowanym managerem. Zobacz, co możesz zrobić, jeśli chcesz zostać świetnym managerem.

Słuchanie to podstawa

Dobry menedżer nie poprzestaje na wydawaniu poleceń i sprawdzeniu wyników. Musi zacząć słuchać pracowników z wielu powodów. Konieczne jest to, aby w pełni zrozumieć różne sytuacje i mieć możliwie najbardziej obiektywną opinię. Jest to ważne w przypadku rozwiązywania trudności napotykanych przez Twoich pracowników lub rozwiązywania konfliktów. Po drugie, dobry manager musi umieć słuchać, aby zrozumieć kwestie, które wpływają na produktywność jego pracowników. Jego celem jest wsparcie i umożliwienie każdemu pracy w najlepszych warunkach. 

Również zbieranie opinii zespołu wydaje się oczywiste, po prostu dlatego, że w zespołach są pracownicy, którzy mają większe doświadczenie w określonych obszarach i potrafią znaleźć rozwiązania, których menedżer nie byłby w stanie znaleźć samodzielnie. To nie jedyne powody, dla których warto słuchać, ale już teraz stanowią podstawę, do bycia dobrym menedżerem. 

Zidentyfikuj osobiste cele każdej osoby

Aby się doskonalić, cennym atutem jest jasne określenie celów każdej osoby. Musisz wiedzieć, jaki jest cel twoich pracowników, aby ich zmotywować, oferując im odpowiednie szkolenie lub tworząc dla nich plan kariery, który ich motywuje. Warto dobrze poznać swoich pracowników, aby wiedzieć, czy przemawia do nich znaczenie lub misja firmy oraz zrozumieć, co motywuje ich do wykonywanej pracy. Obecnie wynagrodzenie nie jest samo w sobie czynnikiem motywującym i nie można oczekiwać, że Twój zespół będzie działał tylko dlatego, że je otrzymuje. 

Kobieta manager opierająca się o dokumenty.
fot. unsplash.com

Umiejętność definiowania przyjętych celów

Dobry manager wie, jak wyznaczać cele SMART. Często zdarza się, że menedżer wyznacza pracownikowi cele na podstawie wyników osiągniętych w przeszłości i nie stara się iść dalej. Pamiętaj, że dobre cele muszą wydawać się osiągalne przez osobę zainteresowaną. Osiągalna część to podstawa, ponieważ w przeciwnym razie możesz szybko znaleźć się w sytuacji, w której pracownik myśli, że cele, które mu stawiasz, są utopijne. W rezultacie straci motywację i nigdy nie będzie w stanie do nich dotrzeć. 

Bądź dostępny dla swojego zespołu

Jeśli spędzasz życie zamknięty w biurze, możesz odwieść współpracowników od odwiedzenia Cię. Jednym z dobrych odruchów menedżera jest wykazanie się dyspozycyjnością. Nie jest to łatwe zadanie, gdy masz bardzo napięty harmonogram. Spróbuj jednak wziąć pod uwagę fakt, że muszą oni być w stanie przyjść do Ciebie, jeśli napotkają problem, którego sami nie potrafią rozwiązać. Naucz się zarządzać czasem tak, aby nie tracili na tym Twoi pracownicy. Innym powodem, dla którego warto być na bieżąco, jest to, że czasami czekają na decyzje, które tylko Ty możesz podjąć. Twoim zadaniem jest uczynić ich działania bardziej płynnymi i upewnić się, że nikt nie zostanie spowolniony. Bycie dostępnym, nawet jeśli nie jest to możliwe przez cały czas, jest częścią twojej misji. 

Zarządzaj swoimi złymi cechami charakteru

Krzyczenie na kogoś NIGDY nie jest dobre. Aby zostać dobrym menedżerem, musisz najpierw nauczyć się panować nad sobą i swoim stresem. Wiedz, że im bardziej Twój zespół czuje się wzmocniony, tym bardziej będzie produktywny i zaangażowany. Dlatego musisz nauczyć się szanować każdego ze swoich pracowników, zwłaszcza kontrolując siebie, gdy jesteś zły. To, że pracownik popełnia błąd, nie oznacza, że ​​masz powód, by na niego krzyczeć. Twoi pracownicy z pewnością muszą wypełniać swoje cele, ale dobry menedżer wie, jak być docenionym przez swój zespół. Wielu pracowników nie waha się dać z siebie wszystkiego, tylko po to, by podziękować przełożonemu. To, czy jesteś liderem, czy menedżerem pośrednim, niczego nie zmienia, szacunek jest cechą, którą trzeba zdobyć. Pracuj nad swoimi relacjami z innymi, a odniesiesz menedżerski sukces.

Mężczyzna siedzący przy biurku z laptopem, dodatkowym monitorem .
fot.unsplash.com

Zjednocz swoje zespoły

Cechą dobrego manager  jest umiejętność jednoczenia. Zadbaj o współpracę między Twoimi zespołami i o dobrą atmosferę. Jeśli atmosfera w pracy jest dobra, szybko możesz stworzyć zespoły, które chętnie spotykają się każdego ranka, aby osiągnąć cele. 76% ankietowanych przebywających obecnie w zamknięciu chciałoby wrócić do miejsca pracy. Czy nadal wątpisz w ich chęć spotkania się? Im bardziej Twój zespół będzie zjednoczony, tym bardziej chęć spotkania będzie silna, a produktywność wzrośnie, więc nie zaniedbuj atmosfery! 

Dobry manager to osoba myśląca strategicznie i potrafiąca planować działania. Bierze pod uwagę uwarunkowania rynku, jak i długofalowe cele firmy, dla której pracuje. Potrafi też słuchać i wyznaczać cele SMART swoim pracownikom. Dba o atmosferę w pracy i w zespołach. Jest dostępny dla swoich podwładnych i potrafi delegować zadania, wspierać, a przede wszystkim szybko podejmować decyzje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here