Chcesz rozpocząć biznes online i jesteś zdezorientowany wszystkimi informacjami, które czytasz na ten temat w Internecie? Ty chcesz, aby Twój biznes w jak najszybciej się rozwinął i generował dla Ciebie zyski. Jest to całkowicie uzasadnione, jednak nie stanie się to z dnia na dzień. Możesz jednak odnieść sukces, jeśli zastosujesz właściwą metodę i właściwą strategię. Wyjaśniamy więc, jak rozpocząć biznes online od podstaw.
JAK WYBRAĆ DOCHODOWĄ NISZĘ?
Przede wszystkim musisz zrozumieć, że dochodowa nisza nie jest powiązana z liczbą osób w tej niszy. Innymi słowy, nie powinieneś szukać największej publiczności, ale publiczność, która ma długoterminowe zainteresowanie i która kupuje. Oznacza to, że musisz sprawdzić potencjał ekonomiczny swojego pomysłu. Należy bezwzględnie unikać działalności sezonowej (jazda na nartach, zbiory itp.) lub związanych z sytuacją tymczasową (np. Pomoc w znalezieniu pracy).
Następnie musisz wybrać niszę z szeroką gamą produktów do sprzedaży, na przykład szkolenia partnerskie. Umożliwi to regularne przedstawianie czytelnikom ofert i komercyjne animowanie witryny. Nie możesz wybierać niszowego pomysłu opartego wyłącznie na intuicji lub osobistych pragnieniach, ale starać się sprostać potrzebom i oczekiwaniom odbiorców. Jest to główny element, który sprawi, że Twój biznes internetowy wystartuje lub nie. Oczywiście nie oznacza to, że nie powinieneś wybierać tematu, który ci się podoba. Wręcz przeciwnie, jest to absolutnie konieczne. Musisz jednak pogodzić swoją pasję do tego tematu, z realiami rynku.

Unikaj oryginalności
W biznesie online oryginalność się nie opłaca! Raczej powinieneś poszukać pomysłu, który się sprawdził, po prostu dlatego, że ludzie tego szukają. Lepiej otworzyć dziesiątą pizzerię w Twoim mieście, niż pierwszą etiopską restaurację. Dlaczego? Ponieważ ludzie mają bzika na punkcie pizzy, ale będą się bać restauracji, która robi kuchnię etiopską, bo jej nie znają.
JAKIE JEST TWOJE POZYCJONOWANIE MARKETINGOWE?
Pozycjonowanie marketingowe to pozycja, jaką Twoja oferta/produkt zajmuje w umyśle Twojego klienta na tle konkurencji. Celem jest przeniesienie tego, co ten klient docelowy myśli o Tobie, do tego, co chcesz mu przekazać. To jak tworzenie wszechświata dla idealnego klienta lub awatara. Musisz zadać sobie pytanie o swój zamiar: jeśli klient musi zapamiętać o Tobie tylko jedną rzeczy, co by to było?
Wybór motywu
Wybór tematu to fundamentalny krok, a jeśli na tym etapie schrzanisz sprawę, Twoja firma nie będzie w stanie funkcjonować. Jeśli fundamenty są uszkodzone, dom w końcu się zawali. Musisz dokładnie przemyśleć niszę, w którą chcesz wejść, zbadać i ograniczyć do maksimum ryzyko niepowodzenia, nawet jeśli ryzyko jest zerowe. Do wybranego motywu musisz ułożyć całą strategię marketingową. Wszystkie Twoje działań powinny być tworzone pod SEO i zgodnie z zasadami marketingowymi.
JAK ZNALEŹĆ KLIENTA?
Jest to również ważna kwestia, której nie można przeoczyć, czyli znalezienie idealnego klienta dla swojej firmy online. Określenie profilu idealnego klienta pozwoli Ci połączyć się z odbiorcami w e-mailach, artykułach i na stronie sprzedażowej, a tym samym ostatecznie pozwoli Ci sprzedawać więcej. Grupa docelowa w marketingu internetowym wygląda następująco: mężczyźni i kobiety w wieku od 30 do 50 lat, a więc raczej w średnim wieku, którzy są już wolnymi strzelcami lub przedsiębiorcami. Idealny klient w marketingu internetowym jest już przesiąknięty przedsiębiorczością i ma motywację do odniesienia sukcesu: nie jest początkującym ani nowicjuszem, co znacznie ułatwia pracę. Taki klient wie już, czego chce, jest świadomy swojej potrzeby, co nie zawsze ma miejsce w innych niszach. Gdy już to ustalisz, musisz po prostu skupić się na komunikacji, zwracając się bezpośrednio do celu, nawet jeśli ostatecznie zarzucisz szerszą sieć.
JAK ANALIZOWAĆ KONKURENCJĘ?
Nie bój się konkurencji: nisza, w której istnieje silna konkurencja, wskazuje, że są pieniądze do zarobienia, a zatem jest to rzeczywiście nisza dochodowa. Natomiast jeśli nie masz prawie żadnych konkurentów w swoim segmencie rynku, uważaj: może oznaczać to, że nie ma rynku! Jak wygląda rynek dowiesz się, przeprowadzając badania rynkowe: na przykład odwiedzając Amazon i wyszukując najlepiej sprzedające się książki z Twojej niszy. Dowiedz się, ile osób kupiło książkę i jakie komentarze otrzymali kupujący. Skup się przede wszystkim na tych negatywnych. Będziesz wiedział, czego nie lubią czytelnicy. Możesz również zapoznać się z pytaniami, które ludzie zadają w Google czy innych wyszukiwarkach. Dadzą ci dobry wskaźnik tego, czego ludzie szukają w Internecie.
Jak walczyć z konkurencją?
Twoja strategia przeciwdziałania konkurencji polega na robieniu tego, czego nie robi twoja konkurencja. Musisz być lepszy od nich. Słuchając klientów, oferując lepszą obsługę posprzedażową, na przykład gdy konkurenci po sprzedaniu swojego produktu zostawiają jakąś lukę, zadbaj o uzupełnienie tej luki.

KTÓRY KANAŁ KOMUNIKACJI WYBRAĆ?
Powinieneś wiedzieć, że wybór medium, a nie innego, nie jest decydujący dla sukcesu Twojej firmy, o ile treść jest jakościowa. Zadaj sobie pytanie, w jakim medium komunikujesz się najwygodniej: na piśmie? Ustnie? Na filmie? Oczywiście musisz komunikować się za pośrednictwem mediów, z których korzystają Twoi odbiorcy, ale jeśli nie czujesz się komfortowo z wideo, stwórz blog zamiast otwierania kanału YouTube .
Powszechnie uważa się, że blogi mają znacznie lepszą zdolność do generowania leadów (subskrybentów) niż kanał YouTube. Tworzenie treści to tylko pierwsza część pracy: potem trzeba je promować i powinno to zająć od 40 do 50% twojego czasu. Wykorzystuj sieci społecznościowe do promocji swoich treści. Możesz też zorganizować konkurs na Facebooku lub Instagramie, aby zebrać adresy e-mail na liście subskrybentów. Pamiętaj też, że Twoja strona internetowa musi być jasna i czytelna. Duża część Twojego sukcesu zależy od optymalnej strony internetowej.