Uścisk dłoni
fot.unsplash.com

Zdecydowałeś się na outsourcowanie procesów logistycznych, więc nadszedł czas, aby wybrać dostawcę usługi 3PL dla Twojej firmy. Ważne jest, aby porównać kilku różnych firm świadczących usługi 3PL. Upewnij się, że wybierasz odpowiedniego partnera 3PL dla swojej marki. Oto kilka kluczowych rzeczy, na które należy zwrócić uwagę.

Analizując każdą firmę, która może stać się Twoim partnerem 3PL powinieneś zadać sobie następujące pytania:

Czy łatwo integrują się z innymi dostawcami 3PL

Niektórzy dostawcy 3PL obsługują tylko część operacji logistycznych, takich jak wysyłka i odbiór lub magazynowanie. To w porządku, ale musisz upewnić się, że wybrany partner 3PL może zintegrować się z Twoim systemem, jak i również z systemem innych partnerów.

W innych przypadkach najlepiej będzie poszukać nowoczesnego, kompleksowego partnera 3PL, który może obsługiwać cały Twój łańcuch dostaw. Zwykle przynosi to najlepsze rezultaty, ponieważ nie musisz nadzorować wielu partnerów ani martwić się brakiem spójności między różnymi częściami łańcucha dostaw. Jeśli Twoi partnerzy nie mogą dobrze ze sobą współpracować, ucierpi na tym Twoja firma.

Czy posiadają nowoczesny system 3PL?

Większość marek e-Commerce jest dość obeznana z technologią, więc ich partnerzy 3PL powinni być tacy sami. Oceniając potencjalnych partnerów, zagłęb się w specyfikę ich integracji z Twoim sklepem internetowym. Ważne jest też to, w jaki sposób ich oprogramowanie dostarcza ważnych danych na temat klientów oraz czy mają portale w chmurze. Dobry partner 3PL to taki, który umożliwia Ci łatwe zarządzanie twoim towarem na magazynie i przeprowadzanie kontroli jakości.

Czy ich firma jest stabilna?

Tak jak w przypadku każdego partnera, chcesz wiedzieć, że Twój potencjalny dostawca 3PL nie ma poważnych problemów biznesowych i finansowych. Poproś o przejrzenie ich własnych sprawozdań finansowych i ustalenie, czy urosły w stabilny finansowo sposób. Nie chcesz związać swojej firmy z partnerem, który jest podatny na przerwy w działalności lub ma przestoje z powodu złego zarządzania. Twój łańcuch dostaw mógłby stanąć w obliczu ogromnych zakłóceń.

Jak ich firma rozwijała się z biegiem czasu?

Dobrym pomysłem jest również zobaczenie, jak rozwijał się dany partner 3PL. W miarę rozwoju Twojej firmy potrzebujesz partnera, który będzie mógł skalować się razem z Tobą. Gdy już masz partnera 3PL obsługującego całą logistykę, koszt zmiany dostawcy jest wysoki. Jeśli okaże się, że Twoje prognozy wskazują, że stosunkowo szybko przerośniesz swojego partnera, najlepiej będzie znaleźć kogoś, kto będzie się rozwijał tak jak Ty. Zadawaj pytania dotyczące liczby obsługiwanych przez nich magazynów, wzrostu ich floty i liczby zamówień, które są w stanie obsłużyć każdego miesiąca. Jak można się spodziewać, silny wzrost w tym miejscu to dobry znak, że znalazłeś partnera, na którym możesz polegać.

zespół - dłonie
fot.unsplash.com

Czy ich lokalizacje pozwalają im służyć Twoim klientom?

Liczba centrów logistycznych i ich lokalizacje są kluczowe dla oceny przy wyborze usługi 3PL. To co chcesz ustalić to to, czy ich lokalizacje znajdują się w pobliżu obszarów o dużym natężeniu ruchu. Pozwala to zaoferować szybką dostawę, jednocześnie obciążając klienta niskimi stawkami za wysyłkę. Ponadto więcej lokalizacji umożliwia łatwiejszą dystrybucję zapasów do szerszej bazy klientów.

Znalezienie odpowiedniego partnera 3PL może być głównym motorem rozwoju Twojej firmy. Dzięki niemu możesz skupić się na tym, co robisz najlepiej, pozostawiając łańcuch dostaw i zarządzanie logistyką ekspertom. Dzięki partnerowi 3PL masz znacznie większą szansę na przejście od mniejszej marki e-Commerce do dominującego gracza na rynku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here