Zastanawiasz się pewnie na jakiej zasadzie działają reklamy Google. W końcu zrozumienie mechanizmu prowadzi do lepszej kampanii reklamowej. Tak więc tłumaczymy. Google Ads wyświetla Twoją reklamę klientom lub potencjalnym klientom, którzy są zainteresowani Twoim produktem lub usługą.
Reklamodawcy licytują słowa kluczowe i oferują dedykowane reklamy sponsorowane (SEA). Na podstawie Wyniku Jakości i maksymalnego CPC Google określi pozycję tych reklam. Dodatkowo na Twoją reklamę w Google wpływają też inne czynniki. Poniżej poznasz je wszystkie.
AdRank i wynik jakości
AdRank określa miejsce docelowe reklamy, a Wynik Jakości jest jednym z dwóch czynników (drugim jest maksymalny CPC), który określa Twój AdRank. Pamiętaj, że Twój Wynik Jakości opiera się na jakości i trafności reklamy, a Google mierzy go na podstawie liczby osób, które klikają reklamę, gdy jest wyświetlana, czyli powiedzmy, że jest to CTR. Twój CTR zależy od tego, jak dobrze Twoja reklama pasuje do wyszukiwania użytkownika. 3 wskazówki, jak zwiększyć CTR:
- Sprawdź trafność swoich słów kluczowych
- Upewnij się, że Twoja reklama i wezwanie do działania zapewniają to, czego użytkownik oczekuje od swojego wyszukiwania
- Zmaksymalizuj wygodę użytkowników swoich stron docelowych!
To na swoim wyniku jakości powinieneś skupić się podczas konfigurowania kampanii reklamowej w Google. Im wyższy Twój QS, tym niższe będą koszty nabycia i tym lepsze będzie Twoje pozycjonowanie.

Rodzaje kampanii reklamowych
Masz do wyboru trzy typy kampanii Google Ads: sieć wyszukiwania, sieć reklamowa i wideo. Przyjrzyjmy się zastosowaniom każdego z nich, i które warto wybrać:
Reklamy w sieci wyszukiwania
Reklamy w wyszukiwarce to reklamy tekstowe lub produktowe wyświetlane na stronach wyników Google. Zaletą reklam w wyszukiwarce jest to, że wyświetlasz je tam, gdzie większość ludzi szuka informacji lub jest w trakcie zakupu. Ponadto Google wyświetla Twoją reklamę w tym samym formacie, co inne bezpłatne wyniki (z wyjątkiem tego, że jest nazywana „ reklamą ”). Wielu użytkowników nie zwraca nawet uwagi na to, że to reklama, jeżeli mogą otrzymać odpowiedź na swoje zapytanie.
Spośród różnych reklam w wyszukiwarce dostępnych w sieci wyszukiwania, reklamy elastyczne umożliwiają wprowadzenie wielu wersji nagłówków i tekstów reklam dla Google, aby wybrać te najskuteczniejsze do wyświetlania użytkownikom. Reklamy elastyczne umożliwiają tworzenie dynamicznej reklamy, która jest automatycznie testowana do momentu uzyskania najbardziej odpowiedniej wersji.
Sieć reklamowa
Google posiada również sieć witryn partnerskich, z różnych branż, zwaną siecią reklamową Google. Zaletą dla reklamodawców jest to, że mogą wyświetlać swoje reklamy w ściśle ukierunkowanych treściach i docierać do ich docelowych odbiorców poza siecią wyszukiwania.
Reklamy wideo
Reklamy wideo są wyświetlane przed lub po (a czasem w środku) filmów na YouTube. Pamiętaj, że YouTube to również wyszukiwarka i że kierując odpowiednie słowa kluczowe, Twoja reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania YouTube.
Remarketing w Google Ads
Retargeting, znany również jako Remarketing lub RLSA, w Google Ads to sposób na reklamowanie się użytkownikom, którzy już z Tobą wchodzili w interakcję i odwiedzili Twoją witrynę. Pliki cookie śledzą użytkowników w sieci i kierują do nich reklamy. Remarketing jest skuteczny, ponieważ potencjalni klienci muszą wielokrotnie oglądać Twoje reklamy, zanim dokonają konwersji.

Reklama w Google Ads musi być dopasowana do słowa kluczowego i Twojej strony docelowej. To Ty ustalasz budżety, stawki i aktywujesz kampanię. Kiedy użytkownik wpisze hasło z Twojej listy (lub podobne) – Twoja reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania. Jednak, żeby Twoja reklama była skuteczna musisz ją odpowiednio skonfigurować. Pod względem technicznym jest to bardzo proste, natomiast trudniej jest dostosować Twoją reklamę, tak aby trafiła do odpowiednich użytkowników. Zwróć uwagę na najważniejsze czynniki, przez które Twoja reklama może być nietrafiona.
Dlaczego warto inwestować w Google Ads?
Przede wszystkim jest to łatwy sposób na zaistnienie w sieci. Jest to świetne rozwiązanie dla młodych firm, które, dzięki Google Ads, mogą konkurować z wielkimi, globalnymi markami. Google Ads pozwala Ci również na posiadanie pełnej kontroli nad kosztami reklamy.