Pudełko z napisem
fot.unsplash.com

Wiele firm e-commerce korzysta z metody dropshippingu lub 3PL (logistyka stron trzecich), aby wysyłać swoje towary do klientów. Każda z tych metod ma swoje wady i zalety, więc jeżeli jesteś właścicielem sklepu internetowego i zastanawiasz się co jest lepsze, stworzyliśmy dla Ciebie porównanie metody dropshippingu z logistyką stron trzecich.

Różnica nr 1: Kto jest właścicielem sprzedawanego towaru?

Dropshipping i 3PL obejmują outsourcing realizacji zamówień innej firmie. Z tą różnicą, że w metodzie dropshippingu Twoje zamówienia są wysyłane przez producenta lub dystrybutora tego produktu. Nie jesteś jesteś jego właścicielem produktu, dopóki nie przekażesz zamówienia ze swojej witryny do firmy kurierskiej. W tym momencie dokonujesz zakupu, a nadawca pakuje i wysyła zamówienie do klienta. 

Natomiast w metodzie 3PL zlecasz magazynowanie swoich towarów i realizację zamówień do zewnętrznego magazynu. Powszechnie uważa się, że najlepszym rozwiązaniem do realizacji zamówień, jeżeli jesteśmy właścicielami towarów, jest 3PL. 

Różnica nr 2: Dropshipping i 3PL rozwiązują różne problemy sprzedawców e-Commerce

Dropshipping może być dobrym wyborem dla małego sprzedawcy e-commerce lub osoby, która dopiero otwiera sklep internetowy. Dropshipping pozwala zaoferować szerszą gamę produktów na sprzedaż przy niewielkich nakładach kapitałowych. Kiedy wysyłasz statek zamiast kupować ekwipunek, możesz wypróbować nowe przedmioty bez ryzyka. Jeśli się nie sprzedają, nic nie straciłeś.

Partner 3PL to doskonały wybór dla bardziej dojrzałych firm e-Commerce, które znają swoje rynki i chcą zaoszczędzić na cenach hurtowych i wysyłkach, współpracując z profesjonalnym dostawcą usług logistycznych. Sprzedawcy, którzy przerośli własne możliwości przetwarzania zamówień we własnym zakresie, zwracają się do zewnętrznych centrów realizacji zamówień, aby rozszerzyć swoją działalność biznesową i ułatwić rozwój.

Pieniądze w kopercie
fot.pexels.com

Różnica nr 2: Dropshipping a 3PL w kontekście rozpoczęcia i prowadzeniem biznesu online

Te dwie metody inaczej rozwiązują początkowe problemy, z którymi mierzą się właściciele firm e-commercowych:

  1. Kapitał

Dla firm, które nie chcą inwestować kapitału w zapasy, dropshipping ułatwia rozpoczęcie biznesu i to jest jego wielką zaletą. Jednak ci, którzy mogą sobie pozwolić na prowadzenie zapasów i chcą profesjonalnie i efektywnie zajmować się ich magazynowaniem i logistyką, uważają, że usługi zewnętrzne są mądrym wyborem.

  1. Zasięg

Jeśli chcesz mieć szybką dostawę do klientów w różnych lokalizacjach, zewnętrzny magazyn, realizujący zamówienia, może pomóc przybliżyć Twoje produkty do klientów. Nadawca dropshippingowy może mieć tylko jedną lokalizację, z której wysyłane są wszystkie towary. Lokalizacja tego magazynu zazwyczaj wybierana jest ze względu na wygodę produkcji towarów, bez uwzględnienia odległości wysyłki. Korzystając z usług 3PL, możesz wybrać firmę, która ma magazyny w strategicznych lokalizacjach. Umożliwia to szybką i tanią wysyłkę do klientów, do których chcesz dotrzeć.

  1. Zrozumienie perspektyw sprzedaży

Prognozowanie przyszłej sprzedaży ma zasadnicze znaczenie dla Twojej firmy, a także jest dużym wyzwaniem. Pracując z zewnętrznym magazynem 3PL nie musisz inwestować w konfigurowanie i utrzymywanie własnej powierzchni magazynowej. Outsourcing realizacji zamówień zapewnia również elastyczność w zwiększaniu lub zmniejszaniu ilości wykorzystywanej powierzchni magazynowej w miarę rozwoju firmy lub zawierania umów.

Z drugiej strony dropshipping pomaga zarządzać niepewnością dotyczącą wyników sprzedaży określonych produktów, ponieważ zamiast utrzymywać ogromne zapasy, składasz zamówienia w firmie kurierskiej, gdy zamówienia przychodzą przez Twoją stronę internetową. Nigdy nie ryzykujesz posiadania zapasów, które się nie sprzedają.

Dziewczyna przeglądająca sklep internetowy na tablacie
fot.pexels.com

PODSUMOWANIE: Drop Shipping i 3PL spełniają różne potrzeby!

Istnieje wiele nieporozumień między wysyłką tradycyjną a usługami oferowanymi przez strony trzecie. Zarówno drop shipping, jak i 3PL mogą potencjalnie rozwinąć Twój biznes, ale na różne sposoby. Twoja ocena potrzeb biznesowych, które zmieniają się w czasie, pomoże Ci zdecydować, który rodzaj outsourcingu usług logistycznych jest dla Ciebie najlepszy. Wszystko zależy na jakim etapie prowadzenia biznesu online jesteś i jakim kapitałem, wiedzą czy doświadczeniem, dysponujesz. Jednak obie te metody mogą przyspieszyć rozwój Twojego sklepu internetowego. Największe korzyści odniesiesz wtedy, gdy zbierzesz wszystkie potrzebne informacje do wyboru rozwiązania najlepiej dopasowanego do Twojego sklepu e-commerce.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here