Kolorowy napis
fot.unsplash.com

Czy zauważyłeś, że tradycyjny marketing, zwany powszechnie marketingiem wychodzącym, jest coraz mniej skuteczny? Oczywiście spot telewizyjny o 21:00 na głównym kanale zawsze działa, ale kogo naprawdę na to stać? Wejdź w erę content marketingu.

Definicja content marketingu

Zamiast prezentować swoje produkty lub usługi, zapewniasz potencjalnym i właściwym klientom naprawdę istotne i przydatne treści, aby pomóc im rozwiązać ich problemy.

Marketing treści to strategiczne podejście marketingowe, które koncentruje się na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych, odpowiednich i spójnych treści w celu przyciągnięcia i utrzymania jasno określonej grupy odbiorców, a ostatecznie zaangażowania klientów w celu osiągnięcia zysku.

Marketing treści jest używany przez wiele wiodących marek na całym świecie. Colgate, Microsoft, Coca-Cola i wiele innych opracowało skuteczne i wysoce dochodowe strategie dotyczące treści. Na przykład firma Colgate opracowała witrynę dotyczącą zdrowia jamy ustnej i zębów z materiałami wideo, interaktywnymi przewodnikami i kilkuset artykułami. To doskonały przykład marki, która rozwija treści redakcyjne i wykorzystuje swoją wiedzę, aby dostarczać potencjalnym klientom wysokiej jakości informacje, co jest kluczem do sukcesu w content marketingu.

Z content marketingu korzystają również małe firmy, a nawet małe sklepy na całym świecie. Dzięki niemu, nawet bardzo mała, firma może kształtować i dzielić się swoim doświadczeniem i wiedzą, tworząc posty na blogach w zorganizowany i skuteczny sposób. Dzięki tworzonym treścią mogą dotrzeć do nowych, potencjalnych, klientów.

Dlaczego warto wdrożyć content marketing w swojej firmie

W szczególności istnieją trzy główne cele, dla firm korzystających z marketingu treści:

  • Wzrost sprzedaży
  • Redukcja kosztów
  • Lepsi, bardziej lojalni klienci

Cele mogą być też inne, takie jak poprawa/zmiana wizerunku firmy czy poprawienie strategii komunikacyjnej firmy. Pamiętaj, żeby zdefiniować swoje cele w metodologii SMART.

Dwoje ludzi, przy tablicy, opracowywujący plan content marketingu.
fot.unsplash.com

Treść to teraźniejszość i przyszłość marketingu

To, co stanowi dużą różnicę między content marketingiem i reklamą, to ta część definicji content marketingu: „wartościowe, trafne i spójne treści”. To tutaj zawodzi wiele marek. Publikują egocentryczne treści o swoim produkcie, którymi nikt nie jest zainteresowany. Otrzymujemy niskiej jakości treści przesyłane strumieniowo od różnych marek, które stale spamują nasze telewizory, ekrany smartfonów, kanały informacyjne i mają nadzieję, że zdobędą uznanie konsumentów tylko z tego powodu.

Marketing treści polega na tym, abyś był widoczny, gdy konsument odczuwa taką potrzebę. Na przykład nie jestem majsterkowiczem, którzy pasjonują się śrubami i wkrętami. Kiedy więc sklep narzędziowy wrzuca reklamy o 20:30, nie poruszają mnie one. Z drugiej strony, w dniu, w którym muszę położyć tapetę, przemalować ścianę lub wypełnić dziurę w niej, cieszę się, że w wynikach mojego zapytania w Google pojawiają się tutoriale marki z sugestiami odpowiednich produktów dostępnych na ich półkach.

Jakie są rodzaje content marketingu?

Marketing treści jest warty uwagi dla wielu różnych firm i marek. Jednym z powodów jest to, że praktycznie nie ma ograniczeń co do dostarczanych treści. W związku z tym w marketingu treści można wykorzystać najróżniejsze rodzaje treści, takie jak:

  • Wkłady na blogu
  • Artykuł poradniczy
  • Wywiady
  • Infografiki
  • podręcznik
  • Opinie
  • Studia
  • Ankiety
  • E-booki
  • Oprogramowanie
  • Gry

Mimo że kampanie content marketingowe i ich cele różnią się od siebie (mniej więcej), warto znać podstawowy model proceduralny ich realizacji. Pięć następujących po sobie faz ma kluczowe znaczenie, a mianowicie fazy analizy, projektowania, produkcji, rozpowszechniania i oceny.

Żadna forma marketingu nie jest możliwa bez wysokiej jakości treści

Bez względu na rodzaj strategii marketingowej, marketing treści powinien być częścią Twojego procesu, a nie czymś oddzielnym. Co więcej, ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że nie ma magicznej procedury, aby przynieść odpowiednie rezultaty, ważne jest, aby mieć holistyczną wizję swojej strategii i zintegrować content marketing z kompleksową strategią. Jakość treści, które dostarczasz swoim odbiorcom, jest źródłem wszystkich form marketingu:

  • Sieci społecznościowe: strategia marketingu treści jest poprzedzona strategią dotyczącą mediów społecznościowych, stanowią one kanał dystrybucji treści oraz możliwość gromadzenia i komunikowania się ze społecznością.
  • SEO: wyszukiwarki nagradzają firmy, które publikują spójne, wysokiej jakości treści. Im bardziej trafna treść oferujesz, tym więcej punktów wejścia do wyszukiwarki uzyskujesz.
  • RP: Skuteczne strategie public relations koncentrują się na kwestiach interesujących czytelników, a nie na aktywności marki.
  • PPC: Jeśli inwestujesz finansowo w kampanie typu pay per click, ostatnią rzeczą, jakiej oczekujesz, jest to, aby ludzie trafiali na źle napisane i słabo zoptymalizowane strony. Aby uzyskać świetne wyniki, Twoje treści też powinny być świetne.
  • Marketing przychodzący: Treść jest kluczem do przyciągania ruchu przychodzącego, generowania potencjalnych klientów i wyzwalania sprzedaży.
Otwarty komputer, telefon i kwiatek na białym biurku.
fot.unsplash.com

A co by było, gdyby cała publiczność była gotowa do odkrycia Twojej marki i Twoich usług? A jeśli Twoi potencjalni klienci z niecierpliwością czekają na Twoje treści? Jeśli ta myśl brzmi dla Ciebie dziwnie, to dlatego, że nie zdajesz sobie sprawy z potęgi content marketingu i wartości swojej wiedzy. Twoje treści mogą sprawić, że ludzie chcieliby się z Tobą skontaktować, podając swoje dane kontaktowe i otrzymując dodatkowe. Dzięki nim, internauci mogą przez różne etapy ścieżki zakupowej i zostać ambasadorami Twoich produktów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here