B2B dla Twojej firmy - dodatkowe funkcje dla klientów biznesowych

Platformy B2B cieszą się wzrastającą popularnością. Wykorzystują je rozmaite przedsiębiorstwa – szczególnie te, które utrzymują współpracę z innymi przedsiębiorcami. Specyfiką platform B2B jest właśnie obsługa klientów biznesowych, składających zamówienia hurtowe, masowe oraz na produkty i usługi luksusowe lub wysoce profesjonalistyczne. Prowadzenie sklepu B2B przebiega w odmienny sposób, niż w przypadku większości sklepów internetowych. Poniżej udzielamy kilku porad w tym temacie – skupiamy się na funkcjach dodatkowych, które mogą poprawić funkcjonowanie Twojej firmy.

B2B – profesjonalna obsługa Twoich kontrahentów

Wiele osób nie zna dokładnie różnic dzielących model współpracy w ramach B2B a B2C. W tym drugim przypadku, mamy do czynienia z odbiorcami detalicznymi, nastawionymi na kupowanie pojedynczych sztuk produktów. B2B obsługuje transakcje zawierane pomiędzy podmiotami gospodarczymi, czyli różnymi firmami. Wówczas, sposób „obsługi” dokonywanych transakcji przebiega zupełnie inaczej.

Wszystko zaczyna się od sposobu wyeksponowania sprzedawanych produktów oraz informowania o ich specyfikacji, cenie i dostępności. W przypadku sklepów detalicznych, klient może przeglądać produkty z łatwością porównując ich ceny lub inne parametry. W przypadku platform B2B, często wybieranym rozwiązaniem jest ukrywanie ceny, która udostępniana jest wyłącznie klientom biznesowym, lub klientom posiadającym login i hasło.

Pomocnym i często wykorzystywanym rozwiązaniem jet możliwość weryfikacji osób logujących się do sklepu. Nowoczesne platformy B2B oferują pod tym kątem możliwość wyboru, czy rejestracja na Twojej stronie będzie przebiegać w oparciu o standardowy adres e-mail, czy odbywać się będzie automatycznie. Oba rozwiązania mają swoje zalety i wady, które warto uwzględnić przed podjęciem decyzji. Automatyczny dostęp może być ułatwieniem w finalizacji zakupów, jednak nie wszystkim potencjalnie zainteresowanym klientom warto od razu udostępniać cennik usług i produktów.

Profilowanie oferty dla klientów w B2B

System B2B pozwala również na sprofilowanie oferty dostępnych produktów dla różnych klientów biznesowych. W ten sposób możesz nagradzać swoich bardziej wiernych konsumentów, przyznając im rabaty oraz inne upusty cenowe. Mechanizmy ich przyznawania są bardzo proste w obsłudze i pozwalają na obsługę zróżnicowanej grupy kontrahentów.

Dodatkowym rozwiązaniem wartym rozważenia są kalkulatory cen hurtowych, dedykowane dla sklepów sprzedających drobny asortyment. Jeśli Twoi odbiorcy zamawiają kilkaset sztuk wybranych produktów (lub nawet kilka tysięcy, bądź więcej), wówczas kalkulator cen może okazać się narzędziem obowiązkowym. Za pomocą kalkulatora, Twoi klienci mogą sami obliczyć wartość składanego zamówienia oraz porównać koszt zakupu pojedynczej sztuki, w zależności od ilości kupowanych produktów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here