Myślisz o założeniu bloga dla swojej firmy, gdyż “nowoczesny” marketing poniekąd tego wymaga. Przede wszystkim jednak zastanawiasz się, jak to medium może pomóc Ci osiągnąć założone cele marketingowe. Zebraliśmy 7 dobrych powodów, dla których firma powinna zdecydować się na blogowanie.
Aby łatwo publikować treści
Masz pomysł na świetny temat, który chciałbyś przesłać, właśnie teraz, ale nie masz kontroli nad swoją stroną internetową i musisz wysłać bilet do swojej agencji. Krótko mówiąc, Twoje wiadomości staną się przestarzałe, gdy pojawią się w Internecie. Dlatego warto posiadać bloga, który możesz sam prowadzić. Dzięki bardzo uproszczonemu narzędziu do zarządzania treścią (CMS z ang. systemu zarządzania treścią) będziesz mógł rozpowszechniać informacje w sieci. Najpopularniejszym systemem CMS na świecie jest WordPress i uwierz mi, że nie musisz być wysokiej klasy programistą, aby go skutecznie używać. To prawie tak proste, jak publikowanie postów na Facebooku.
Aby móc wejść w dialog z konsumentami
Pisząc informacyjne (nie komercyjne) treści internetowe, pomożesz swoim konsumentom w ich myśleniu. A jeśli pracujesz w złożonym obszarze (na przykład ubezpieczenie, w którym nikt nic nie rozumie – nie oszukujmy się), nawet lepiej. Dzięki blogowi uda ci się spopularyzować swój żargon, a dzięki komentarzom (a ostatecznie sieciom społecznościowym, w których będziesz rozpowszechniać swoje treści), będziesz rozmawiać z potencjalnymi klientami. Te informacje zwrotne (pozytywne lub negatywne, oby konstruktywne) są doskonałym sposobem na rozwinięcie Twojej oferty.
Aby Twoja firma miała bardziej ludzką twarz
Twoja witryna firmowa ma być bardziej instytucjonalna i statyczna. Natomiast blog firmowy zapewni Ci swobodę tonu, powiew dynamizmu i nowoczesności. Na blogu nie zawahamy się użyć pierwszej osoby liczby pojedynczej lub posypać czasami humorystycznymi akcentami. Krótko mówiąc, pokażesz, że nie jesteście robotami!
Aby stać się ekspertem w swojej dziedzinie
Publikując treści na swój ulubiony temat, staniesz się punktem odniesienia w tej dziedzinie. Za każdym razem, gdy ktoś szuka w Google informacji dotyczących Twojej domeny, natrafi na napisany przez Ciebie artykuł (ponieważ oczywiście zastosowałeś strategię słów kluczowych o wysokiej wydajności (SEO). Odpowiadając – za pośrednictwem swojego bloga – na wszystkie problemy, które ma Twój potencjalny klient, demonstrujesz swoją wiedzę, pomagasz internautom i budujesz swoją wiarygodność i reputację.
Aby mieć prawdziwe treści do udostępnienia na swojej stronie na Facebooku
Komu nigdy nie brakowało inspiracji do swoich postów na Facebooku? Mając „prawdziwą treść”, którą będzie dostosowana do Twojej strategii marketingowej, nadasz wreszcie znaczenie swojemu planowi redakcyjnemu. Facebook powróci na swoje miejsce jako sieć społecznościowa. Będziesz polegać na nim i innych podobnych portalach (Instagram, LinkedIn), aby rozpowszechniać i przekazywać Twoje piękne artykuły na blogu, dotyczące problemów potencjalnych klientów.
Aby przyciągnąć kwalifikowany ruch
Im więcej masz postów na blogu, tym więcej stron będzie indeksowanych przez Google. W ten sposób Twoje szanse na znalezienie się w sieci wzrosną. Przyciągając ukierunkowany ruch z bloga, robisz pierwszy krok w metodologii marketingu przychodzącego: przyciągasz nieznanego użytkownika Internetu do swojej witryny internetowej, a następnie doprowadzasz go do konwersji. Zwróć uwagę, że firma, która ma bloga, generuje o 55% więcej odwiedzin w swojej witrynie.
Aby przekształcać internautów w potencjalnych klientów
Cała twoja energia musi być skierowana na konwersję. Twoja witryna internetowa, strona na Facebooku, Twoje konto na LinkedIn muszą łączyć się w jeden cel: konwersję kwalifikowanego ruchu. Przez przekształcenie Twoich gości w Internecie w potencjalnych klientów dla Twojego działu sprzedaży. Co z tego, że masz 10 000 wizyt miesięcznie na swojej stronie, jeśli nie możesz udowodnić zwrotu z inwestycji? Spójrzmy prawdzie w oczy, celem Twojej witryny jest generowanie biznesu.
Istnieje wiele powodów, dla których warto prowadzić blog dla swojej firmy. Dzięki niemu budujesz wizerunek swojej marki, a także przyciągasz internautów, którzy mogą stać się Twoimi klientami. Oprócz tych elementów pamiętaj, że twoje wysiłki przyniosą również długoterminowe rezultaty. Artykuły, które teraz piszesz, są wsparciem dla Twojej strategii marketingowej i zawsze będą istnieć (w przeciwieństwie do Twoich kampanii reklamowych, które pozostają efemeryczne).