Jeśli wypróbowałeś reklamy Google, ale nie masz zbyt wielu pozytywnych opinii, nie poddawaj się. Istnieje wiele powodów, dla których Twoje reklamy w Google miały niską skuteczność. Najważniejsze to je poznać, zrozumieć i naprawić.
Przyjrzyjmy się głównym błędom, przez które Twoje reklamy nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Kluczowe z nich to:
1. Słabe kierowanie na słowa kluczowe
Znajdowaniu najbardziej trafnych i strategicznych słów kluczowych to klucz do sukcesu dla Twojej firmy. Jeśli Twoje słowa kluczowe są zbyt ogólne, Google wyświetli Twoją reklamę dużej, a przez to źle dobranej grupie odbiorców, co oznacza więcej niepotrzebnych kliknięć i zmarnowanych wydatków na reklamę. Sprawdź, co działa i dostosuj je, aby reklamy były najlepiej dopasowane do docelowych odbiorców.
2. Nieistotne reklamy
Jeśli Twoja reklama nie pasuje do zamiarów wyszukiwania użytkowników, Twoje kampanie będą miały niską skuteczność. W szczególności tytuły i opisy reklam muszą pasować do słów kluczowych, na które pozycjonujesz swoje reklamy. Muszą one być również atrakcyjne z marketingowego punktu widzenia (w celu zwiększenia współczynnika klikalności). To właśnie ta kombinacja da Ci wyniki, których szukasz.
3. Niski wynik jakości
W przypadku maksymalnego CPC, Wynik Jakości (QS a ang. quality score) to sposób, w jaki Google określa ranking reklam. Im wyższa ranga/wynik, tym większa szansa na zajęcie dobrego miejsca. Jeśli Twój wynik jakości jest niski, będziesz mieć ograniczoną widoczność w wyszukiwarce, a zatem prawdopodobieństwo konwersji będzie mniejsze. Google podaje Twój wynik jakości, ale to do Ciebie należy poprawa. Na wynik jakości wpływają takie czynniki jak przewidywany współczynnik klikalności, trafność reklamy i ocena jakości strony docelowej. Najważniejsze aby wszystkie te składowe osiągnęły możliwie jak najwyższy wynik. Przełoży się na to, jak często będą wyświetlać się Twoje reklamy w wyszukiwarce.
5. Rozczarowujące wrażenia klientów
Twoje wysiłki nie muszą kończyć się na kampaniach Google Ads – równie ważna jest wygoda użytkownika. Co widzi Twój użytkownik po kliknięciu Twojej reklamy? Czy Twoja strona docelowa jest zoptymalizowana pod kątem konwersji? Jaka jest rozpoznawalność słów kluczowych, na które kierujesz reklamy? Czy odpowiada na zapotrzebowanie użytkowników
5. Zbyt ambitne cele
Jeżeli wykorzystujesz automatyczną strategię dla swoich reklam, pamiętaj żeby ustalone wielkości były realne do osiągnięcia. Najlepiej posiłkować się wcześniejszymi wyliczeniami marżowości lub zwrotu z inwestycji. Zbyt podkręcone cele mogą prowadzić do tego, że system nie będzie w stanie ich spełniać. Może to prowadzić do zaprzestania wyświetlania reklam lub w ogóle kampania nie wystartuje. Jeżeli to Twoja pierwsza kampania i nie posiadasz jeszcze, żadnych danych do analizy, warto skorzystać z planera słów kluczowych. Narzędzie to pomoże nam dobrać początkowy pułap stawek.
Istnieje jeszcze szósty, bardzo prozaiczny, powód dla którego Twoje kampanie w Google Ads mogą nie działać. A jest to po prostu brak środków na koncie Google Ads. Pamiętaj, aby uwzględnić wydatki na kampanię w swoim budżecie marketingowym, monitorować datę ważności podpiętej karty oraz przede wszystkim ilość dostępnych na niej środków. Zwracaj też uwagę na maile powiadamiające, od Google Ads, o zbliżającym się braku środków.
Po pierwszej, nieudanej kampanii z Google Ads nie poddawaj się i nie rezygnuj. Przeanalizuj swoje wyniki, dokładnie zapoznaj się z działaniem Google Ads i dostosuj swoje reklamy. Odpowiednio skonfigurowana reklama w wyszukiwarkach może być bardzo pomocna w rozwoju Twojej firmy.