Napis - Sklep internetowy otwarty
fot.unsplash.com

Kiedy zaczynałeś sprzedaż internetową to zapewne sam robiłeś wszystko. To może trochę potrwać, ale w pewnym momencie kluczowe jest, aby zdecydować, czy chcesz dalej samodzielnie zarządzać łańcuchem dostaw, czy poszukać firm logistycznych, którym możesz zlecić tę część biznesu. Oto kilka sposobów na sprawdzenie, czy Twoja firm może skorzystać z partnera 3PL.

Dopóki ze wszystkim radzisz sobie sam to nie myślisz o outsourcingu pewnych zadań w firmie. W swoim sklepie internetowym jesteś jednocześnie specjalistą do spraw obsługi klienta, marketingowcem i magazynierem. Wraz z rozwojem firmy nie dajesz rady robić wszystko sam, więc zaczynasz powoli outsourcować zadania w firmie. Zatrudniasz asystentkę, specjalistę ds. sprzedaży czy marketingowca. W ten sam sposób możesz zdecydować się na outsourcowanie procesów logistycznych. Oto 5 rzeczy, które świadczą, że Twoja firma powinna skorzystać z partnera 3PL.

1. Starasz się nadążyć z zamówieniami

Powiększanie bazy klientów i wielkości sprzedaży jest świetne, ale jeśli nie możesz zapewnić dobrej obsługi wszystkim nowym klientom, w końcu zaczną szukać gdzie indziej. Jeśli Ty i Twój zespół pracujecie przez całą dobę, aby otrzymać zamówienia, partner 3PL może odciążyć Twoje barki. Wpłynie to na pewno na poprawę realizacji zamówień, a zadowolenie Twoich klientów wzrośnie.

Bus załadowany przesyłkami ze sklepów internetowych
fot.unsplash.com

2. Kończy Ci się miejsce na przechowywanie towaru

Czy Twoje przestrzenie magazynowe są stale przepełnione? Jeśli, tak to partner 3PL, z odpowiednim magazynem, będzie w stanie zaoszczędzić Ci kosztów i kłopotów z samodzielnym przechowywaniem towaru.

3. Otrzymujesz więcej skarg dotyczących realizacji zamówień 

Obsługa klienta ma zasadnicze znaczenie w konkurencyjnym świecie e-commerce. Jeśli zauważysz znaczny wzrost liczby skarg, być może nadszedł czas, aby profesjonaliści zajmowali się logistyką.

4. Koszty wysyłki obniżają rentowność 

Jeśli poświęcasz znaczne zasoby na realizację zamówień, prawdopodobnie nie skupiasz się na rozwoju firmy. Zatrudnienie dostawcy 3PL wydaje się kosztowne, ale jeśli weźmiesz pod uwagę, ile czasu pozwoli to zaoszczędzić Tobie i Twojemu zespołowi, na dłuższą metę może to faktycznie zaoszczędzić pieniądze i zwiększyć obroty firmy, jeśli będziesz mógł skupić się na zadaniach o wyższej wartości.

5. Nie koncentrujesz się na swoich podstawowych kompetencjach

Jeśli okaże się, że cały swój czas spędzasz na gaszeniu pożarów w procesie logistycznym, powinno być jasne, że urosłeś do punktu, w którym nie możesz robić tego wszystkiego sam. Outsourcing logistyki oznacza, że ​​możesz poświęcić swój czas i skupić się na rozwoju firmy.

Kurier ładujący paczki na busa
fot.unsplash.com

Mimo, że na początku usługa 3PL może wydawać się droga to wraz z rozwojem Twojej firmy może się to okazać bardzo opłacalne. Już podczas tworzenia sklepu internetowego warto zastanowić się nad pewnymi zagadnieniami związanymi z logistyką. Możesz skorzystać z dropshippingu lub samemu realizować zamówienia i z czasem outsourcować proces logistyczny do partnera 3LP. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety. Wybór należy do Ciebie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here