Jaki sklep internetowy wybrać ? Czyli porównanie platform sklepów internetowych

Przy wyborze sklepu internetowego musimy odpowiedzieć sobie na wiele pytań, oto kilka z nich:

Ile będę mieć produktów w sklepie internetowym?

Jaki mam budżet na sklep, wdrożenie, hosting, reklamę?

Czy będę potrafił sam skonfigurować i wdrożyć sklep?

W czym mogę potrzebować pomocy – konfiguracja, wdrożenie, grafika, pozycjonowanie?

Czy grafika jest istotnym elementem w mojej branży ? Czy będę musiał zmieniać ją co jakiś czas?

Na jakich rynkach zamierzam działać – tylko na polskim czy także zagranicznym?

W ilu językach planuję postawić sklep?

Czy mam już bazę klientów w ERP i chce połączyć to z e-commerce?

Czy mam już jakiś sprawdzony system np autoresponder lub newsletter i chcę to połączyć ze sklepem?

Jakich integracji wymaga mój e-sklep np. Ceneo, Allegro, Nokaut, Facebook ?

Odpowiedz na te pytania i zastanów się.   Mamy możliwość wyboru pomiędzy kilkoma systemami:
Modelem SaaS (software as a service) czyli oprogramowaniem jako usługą udostępniana przez producenta użytkownikom poprzez internet) np. Shoplo, Shoper, Clickshop, RedCart, IAI-Shop, Sote, Sky-shop, iStore , oprogramowaniem typu open source (np.Woocommerce, PrestaShop, Magento, OpenCart) lub wersja pudełkową e-sklepu (np. SellSmart), a także sklepem  dedykowanym.

jaki sklep internetowy wybrać

jaki sklep internetowy wybrać

SaaS czyli Shoper, Sote, Sky-shop

Zalety:
– prosta obsługa i intuicyjność
– mniejszy wydatek na początku bo abonament
– utrzymanie na serwerze czyli hosting zapewnia go dostawca platformy
– wsparcie techniczne : aktualizacje od dostawcy
– szybka konfiguracja i wdrożenie
– integracja z Google Analytics, ERP, płatnościami, logistyką, porównywarkami.
– dodatki w zależności od ceny pakietu: landing page, kampanie, kupony itp.
– dobre opinie użytkowników i specjalistów jeżeli chodzi o (pozycjonowanie) SEO

Dla Kogo
– początkujących, którzy nie posiadają dużej wiedzy w temacie e-commerce
– tych co nie mają średniego i dużego budżetu na początku przedsięwzięcia
– co stawiają pierwsze kroki w e-commerce
– tych co chcą aby usługodawca zajął się wszystkim czyli bezpieczeństwem sklepu, kopiami zapasowymi, cetryfikatem ssl itp.

Wady
– nie jesteśmy tak jakby właścicielem sklepu, wynajmujemy go
-ograniczona ilość szablonów do sklepu
– nie możemy skorzystać z rozwiązania którego akurat potrzebujemy, bo musimy przejść na coraz droższy pakiet z powodu ograniczonej ilości dodatków
– brak posiadania kodu sklepu sprawia że jesteśmy uzależnieni od funkcjonalności sklepu.

Sklepy Open Source czyli np. PrestaShop, WooCommerce

Zalety:

– darmowy skrypt, brak opłaty licencyjnej (open source), płatne dodatki
– bardzo duża funkcjonalność i design – duża część dodatków darmowa w przypadku WooCommerce, bardzo dużo darmowych szablonów.
– nieograniczona ilość wtyczek – Google Analitics,Social Media SEO, systemy aukcyjne, porównywarki, systemy dostawców, landing page, newslettery itp
– wsparci techniczne częste aktualizacje skryptów- jeżeli chodzi o WooCommerce – grupy facebookowe, gdzie szybko można otrzymać pomoc
– “posiadanie sklepu” – właściciel może go rozwijać, zmieniać design itp.
– popularność sklepów takich jak Presta i WooCommerce lub Magento, łatwo znaleźć programistę lub specjalistę który pomoże w razie potrzeby.

Dla kogo:
– średnio-zaawansowaych, znających podstawy e-commerce
– używających platformy WordPress – moduł WooCommerce
– planujących rozwój na rynki zagraniczne
– przewidujących dynamiczny rozwój sklepu i biznesu

Wady:
– konfiguracja i wdrożenie – trzeba zapłacić specjalistom, jeżeli mamy wiedzę możemy zrobić to sami.
– nie zawsze integracja z ERP (systemy magazynowo- księgowe ) przebiega sprawnie,
– dużo trzeba robić samemu- aktualizacje, kopie zapasowe, itp
– wsparcie techniczne dostępne często tylko na forum, grupach Facebook itp.
– bezpieczeństwo – kopie, regulaminy – musimy dbać o to sami.
– hosting dodatkowy koszt, duże sklepy wymagają często oddzielnego hostingu tzw. vpn.

Możemy także wybrać płatny e-sklep w wersji pudełkowej box np. SellSmart

Zalety:
– jedna opłata licencyjna – kupujesz oprogramowanie i jesteś posiadaczem e-sklepu,
– bardzo duża funkcjonalność i integracja z systemami aukcyjnymi, social media, porównywarki, systemy dostawców itp więcej szczegółów. tu
– łatwa integracja z systemami księgowymi, płatniczymi, logistycznymi

Dla kogo:

– niezadowolonych z open source z powodu braku integracji z polskimi systemami ERP np. Subiekt, Optima itp lub CRM

Wady:
– duża opłata licencyjna na początku,
– każda aktualizacja płatna,
– dodatkowo opłacamy hosting, certyfikat ssl,
– sami robimy kopie bezpieczeństwa

Sklepy dedykowane – rozwiązanie dla dużych firm. Ceny za projekty, wdrożenie itd od około 10.000zł

Podsumowując – zaczynający sprzedaż w internecie najczęściej wybierają platformy z których w każdej chwili mogą zrezygnować, nie ponosząc dużego ryzyka czyli systemy SaaS  Właściciele sklepów, którzy mają już jakieś doświadczenie w e-commerce i chcą rozwijać biznes na rynki zagraniczne wybiorą system, który mogą sami rozwijać czyli open source taki jak WooCommerce lub PrestaShop.  Niektórzy sprzedawcy z uwagi na specyfikę branży będą szukali integracji z jakimś systemem sprzedaży lub dostawcą.  Przedsiębiorcy, którym zależy na sprawnej integracji z systemem magazynowo- księgowym lub chcą zrobić jedną opłatę i mieć wszystkie dodatki w gotowym e-sklepie mogą wybrać SellSmart. Większe firmy z dużym budżetem i wymaganiami wybiorą coś szytego na miarę czyli oprogramowanie dedykowane.

Jeżeli chcesz przeczytać ile to tak naprawdę kosztuje na przykładzie wdrożenia WooCommerce zajrzyj tu.

 

żródło: http://jakoszczedzacpieniadze.pl/jak-zrobic-sklep-internetowy-case-study-finninja-czesc-3
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-platforma-sklepu-internetowego-jaka-wybrac/4

 

Podsumowanie
Jaki sklep internetowy wybrać? Porównanie sklepów internetowych
Tytuł Artykułu
Jaki sklep internetowy wybrać? Porównanie sklepów internetowych
Opis
sklep internetowy oparty na saas, open source, sklep dedykowany
Autor
Napisał
2becreative
Logo

2 Comments

  1. Odpowiedz

    Ja kiedyś prowadziłam sklep na shoplo i było całkiem w porządku. Zakładałam go na początku istnienia tego serwisu i było całkiem niezłe wsparcie ze strony załogi. Nie wiem jak jest teraz 🙂

    • magda

      Odpowiedz

      Oferty sklepów na saas zmieniają się, dochodzą nowe. To dobre rozwiązanie dla zaczynających przygodę z e-commerce.

Leave Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Optymalizacja Twojej strony pod pozycjonowanie SEO

Sprawdź co można poprawić w Twojej Stronie!

 
%d bloggers like this: